Nowy Ford Puma pojawi się jeszcze w tym roku. Co ciekawe nie będzie to już małe usportowione auto.
Nazwa
Ford Puma powraca, ale nie w takiej formie jak go zapamiętaliśmy. Nazwa Puma do tej pory zarezerwowane było dla małego coupe produkowanego od 1997 do 2002 roku. Indywidualny styl wciąż sprawia, że to auto uwzględnia każda lista „najlepszych używanych samochodów”. Po 17 latach przerwy „Puma” zostaje odkurzona i użyta w nowym pięciodrzwiowym SUV-ie. Zmiana segmentu już nie szokuje, najlepszym przykładem jest Mitsubishi Eclipse, które z sportowego auta zostało crossoverem.
Nowy Ford ma trafić do dealerów pod koniec tego roku i zapewnić marce konkurenta w walce z rywalami takimi jak Nissan Juke, Peugeot 2008 i Renault Captur.
Nadwozie
Nowa Puma zbudowana jest na tej samej płycie co Fiesta, tak samo jak stary model. Ford nalegał, by nowy samochód miał „atletyczną i pożądaną stylizację”, jak jego poprzednie wcielenie.
Dopóki samochód nie zadebiutuje w drugiej połowie roku, to zdjęcia z teasera i zamaskowanego auta przechodzącego drogowe testy to wszystko, co daje nam Ford. Auto na pierwszy rzut wygląda bardzo podobnie do Renault Captur. Stylistyka wyraźnie łączy go z nowym Fordem Kuga.
Spójny wygląd naszych aut jest dla nas bardzo ważny- dyrektor ds. Projektowania Ford of Europe, Amko Leenarts.
Przód samochodu wykorzystuje elementy stylizacyjne spójne z Kugą, z podobnymi diodami LED i diodami wokół zakrzywionych reflektorów. Są one umieszczone jednak nieco wyżej, co pozwala wygospodarować miejsce na większy grill otoczony przez kolejne wloty powietrza.
Wysokość samochodu również potwierdza twierdzenia Forda, że nowa Puma będzie niezwykle praktyczna. Ford odpowiada w ten sposób na krytykę klientów konkurencyjnych SUV-ów o brak praktyczności tych aut. Tylna klapa otwiera się, ukazując bagażnik, który z regulowaną podłogą w najniższym ustawieniu, oferuje 456 litrów przestrzeni bagażowej – to 46 litrów więcej niż w Peugeot 2008, ale tylko jeden litr więcej niż Captur.
Napęd
Wiemy również, że crossover wyposażony zostanie w 48-woltową, łagodną technologię hybrydową, która znajdzie również zastosowanie w modelach Fiesta oraz Focus.
System hybrydowy współpracować będzie z wielokrotnie nagradzanym silnikiem EcoBoost o pojemności 1 litra. Jak to działa? Zintegrowany rozrusznik/generator napędzany paskiem odzyskuje energię z układu hamulcowego i podaje go do 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego chłodzonego powietrzem. Generator nigdy sam nie zasila samochodu, ale zapewnia mile widziany wzrost momentu obrotowego, zwiększając osiągi i obniżając emisje. Nie ma jeszcze żadnych wzmianek na ten temat, ale przewidywana moc układu oceniana jest na 153 KM i moment obrotowy na 240 Nm, a 50 Nm pochodzi ze zintegrowanego systemu generatora.
Ceny
Na tą chwilę Ford nie ujawnia żadnych informacji na temat cen. Zzakładając, że Puma otrzyma silnik podobny do Fiesty, spodziewamy się, że podstawowe wersje kosztować będą w granicach 70 tys złotych.
Podczas gdy Puma dołączy do nowego Forda Kuga w ofercie SUV-ów, istniejący model EcoSport pozostanie w gamie i zostanie zastąpiony przez kolejną generację. Jednak ten samochód pozostanie punktem wejścia do gamy SUV.
Źródło: autexpress.co
Komentarze