Nowa jednostka napędowa dla niemieckiego klasyka klasy kompakt ma być jedną z bardziej zaawansowanych technicznie konstrukcji. Podstawowe parametry nowego silnika benzynowego to moc na poziomie 130 KM i 200 Nm momentu obrotowego.
Parametry techniczne
Czterocylindrowiec został wyposażony w turbodoładowanie. Jednak zastosowana turbina nie jest zwykłą sprężarką, gdyż posiada łopatki o zmiennej geometrii. Zastosowanie takiego rozwiązania ma zapewnić uzyskanie możliwie płaskiej linii przebiegu momentu obrotowego. Volkswagen zapewnia, że 200 Nm, którymi dysponuje nowy silnik 1.5 TSi, dostępne są od 1400 obr/min do 4000 obr/min. Trzeba przyznać, że brzmi to interesująco i zwiastuje brak irytacji podczas oczekiwania na nagły przypływ momentu obrotowego po rozkręceniu się wirnika turbiny.
W jakich modelach?
Wspomniana jednostka nie będzie dostępna dla całej gamy modelowej Volkswagena, a jedynie dla Golfa w wersji hatchback i Variant (kombi). Auto z takim silnikiem ma rozwijać prędkość maksymalną na poziomie 210 km/h. Nabywca będzie mógł zamówić taki motor, gdy zdecyduje się na wyposażenie pakietu Comforline albo Highline. Za krótszą wersję nadwoziową z tym silnikiem przyjdzie zapłacić od 85 190 zł, a za kombi od 90 790 zł.
Rozwiązania techniczne
Niemcy pomyśleli o zastosowaniu kilku ciekawych rozwiązań pomagających w oszczędzaniu paliwa i redukcji emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Podczas jazdy w zakresie obrotów od 1400 do 3200 obr/min, silnik wyłącza dwa z czterech pracujących cylindrów. Ma to być zupełnie nieodczuwalne dla kierowcy. Co więcej, przy prędkości do 130 km/h silnik, który współpracuje z przekładnią wyposażoną w dwa sprzęgła, wyłącza się, pozwalając na swobodne toczenie się samochodu. Obawy o brak zasilania dla urządzeń elektrycznych rozwiązano, wyposażając samochód w dodatkowy akumulator litowo-jonowy, który zapewni działanie świateł, wycieraczek, klimatyzacji czy systemu audio. Golf dzięki zastosowaniu wspomnianych rozwiązań ma palić od 4,8 litra na 100 km (producent nie podaje w jakim cyklu jazdy) oraz emitować do 116 gram dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr.
Źródło: Volkswagen
Komentarze