Francuski flagowiec po pięciu latach od rynkowego debiutu doczekał się kuracji odmładzającej. Odświeżony model został subtelnie zmieniony z zewnątrz. Najwięcej zmian i technologicznych nowości pojawiło się w kabinie. Talisman otrzymał m.in. nowe systemy wsparcia kierowcy oraz zestaw multimedialny z możliwością zdalnego wprowadzania aktualizacji oprogramowania.

Francuski producent postanowił nie dokonywać radykalnych zmian w zakresie designu. To dobrze, ponieważ stylistyka Talismana jest bardzo udana i stawia go w czołówce najładniejszych projektów segmentu D.

Renault Talisman – stylistyka

Na pierwszy rzut oka dostrzec można przeprojektowane zderzaki, nowy wzór tylnych lamp oraz inny grill. Na uwagę zasługuje fakt, że od teraz już w standardzie otrzymamy przednie reflektory w technologii LED (opcjonalnie LED Matrix). Szyku dodadzą także dynamiczne kierunkowskazy oraz nieco chromu wkomponowanego w tylne lampy. Lifting przyniósł ze sobą również nowe kolory nadwozia: Baltic Grey, Vintage Red i Highland Grey, oraz odświeżoną ofertę aluminiowych felg o 17-calowe Pierre, 18-calowe Stellar i 19-calowe Sato.

Renault Talisman – wnętrze

We wnętrzu pojawiła się zmodyfikowana deska rozdzielcza z cyfrowymi zegarami o przekątnej 10,2 cala ze znacznie większymi możliwościami personalizacji wyświetlanych danych, system multimedialny obsługujący Android Auto i Apple CarPlay, z dotykowym ekranem o przekątnej nawet 9,3 cala (w standardzie oferowany jest ekran 7-calowy). Listę modyfikacji uzupełniają ponadto bezramkowe i elektrochromatyczne lusterko wsteczne, indukcyjna ładowarka do telefonów, większe uchwyty na napoje, nowe materiały wykończeniowe i wzory tapicerek oraz ambientowy system oświetlenia wnętrza z 8 trybami do wyboru. Auto otrzymało kolejne funkcje z zakresu bezpieczeństwa oraz wsparcia kierowcy w ruchu autostradowym i powolnej jeździe w korku, jak również udoskonalony zestaw multimedialny Easy Link, który pozwala teraz na zdalne wprowadzanie automatycznych aktualizacji oprogramowania i danych do nawigacji.

Renault Talisman – jednostki napędowe

Wszystkie jednostki napędowe dostępne w Talismanie po face liftingu spełniają najnowsze normy emisji spalin. Silniki benzynowe standardowo wyposażone są w filtry cząstek stałych, natomiast diesle w technologię oczyszczania spalin SCR oraz AdBlue redukujące emisję tlenków azotu. Polska oferta obejmie turbodoładowane silniki benzynowe 1.3/160 KM i 1.6/225 KM oraz wysokoprężne 1.7/120 lub 150 KM i 2.0/160 lub 200 KM.

Oficjalny debiut samochodu planowany był na salonie samochodowym w Genewie (odwołany ze względów bezpieczeństwa). Do sprzedaży nowy Talisman ma trafić w drugiej połowie roku.

Komentarze