Tesla opublikowała szczegóły dotyczące sieci ładowania trzeciej generacji. Jej specyfikacja pozwala skrócić czas ładowania o połowę.
Nowa wersja urządzeń ładujących bazuje na zupełnie innej architekturze, wyposażonej w szafę zasilającą o mocy 1MW. Obsługuje ona maksymalne prędkości do 250 kW na samochód. W przeciwieństwie do obecnych ładowarek nowa jednostka Tesli nie rozdziela czasu ładowania z pojazdem podpiętym pod drugą ładowarkę. Umożliwia to właścicielom ładowanie z maksymalną prędkością. Tesla twierdzi, że Long Range Model 3 będzie mógł naładować baterie do zasięgu 120 km w zaledwie 5 minut, co odpowiada 1 600 km na godzinę, a to w połączeniu z innymi ulepszeniami ładowarki trzeciej generacji skróci czas oczekiwania klientów średnio o 50%, przy czym typowy czas ładowania powinien spaść do około 15 minut.
Warm-Up Battery
Tesla wprowadza także nową funkcję o nazwie Warm-Up Battery On-Route. Nowa funkcja podgrzeje akumulatory pojazdu podczas podróży do stacji ładowania, zmniejszając średni czas naładowania o 25%. Obecnie pierwsza publiczna wersja testowa nowej ładowarki trzeciej generacji znajduje się w Bay Area. Tesla planuje jej stopniowe udostępnianie właścicielom zarejestrowanym w programie Early Access. Początkowo będzie ona dostępna tylko dla właścicieli modeli 3, a Tesla aktualizować będzie oprogramowanie do Modelu S i Modelu X w celu zwiększenia ich wydajności podczas ładowania.
źródło: carscoops
Komentarze