Volkswagen jest otwarty na propozycję dołączenia do niemieckiego konsorcjum, które rozwija technologię produkcji akumulatorów – tak zostało zapowiedziane we Frankfurcie przez osobę zaznajomioną z tematem.
Póki co Volkswagen nie komentuje powyższych doniesień.
Volkswagen walczy o nowe możliwości produkcji akumulatorów na Starym Kontynencie
Na ten moment VW przyznał wielomiliardowe kontrakty na dostawy baterii dla LG Chem i China’s Contemporary Amperex Technology. Jednakże dyrektor generalny, Herbert Diess, stwierdził, że Niemcy powinny uniezależnić się od dostaw akumulatorów od azjatyckich dostawców.
Niemiecki rząd podjął starania, by stworzyć wielofirmowe konsorcjum, którego celem ma być sprostanie rosnącemu w Europie popytowi na baterie. Związane jest to z coraz większą presją środowiska motoryzacyjnego, by producenci produkowali w pełni elektryczne samochody. Jak wiadomo, nie jest to możliwe bez baterii elektrycznych. Dobrym rozwiązaniem będzie ich produkcja oraz prowadzenie prac nad rozwojem technologii na terenie Europy.
Rząd przeznaczył na ten cel miliard euro. Środki mają wesprzeć produkcję ogniw akumulatorów oraz stworzenie ośrodka badawczego. W nim miałyby być rozwijane baterie nowej generacji ze stałym elektrolitem. Co więcej, Niemcy mają w planach, żeby do 2030 roku 30 proc. takich akumulatorów było produkowanych w Europie, powiedział minister gospodarki, Peter Altmaier. Jego zdaniem nasi zachodni sąsiedzi chcą współpracować z innymi europejskimi krajami. Na tę chwilę rozmowy toczą się między Niemcami, Francją, Polską i Austrią.
W ciągu ostatnich kilku lat rozwój technologii ogniw litowo-jonowych odnotował bardzo duży wzrost, jednakże zasilacze mają swoje wady. Stąd też firmy poszukują rozwiązań, aby stworzyć bardziej stabilne baterie, do których produkcji zużyje się mniej surowców. Jednocześnie mają one umożliwić magazynowanie większej ilości energii. W rozmowy z Altmaierem na temat budowy nowej fabryki są zaangażowane duże firmy z różnych branży. Są to VARTA Microbattery (producent baterii), BASF (gigant chemiczny) i Ford-Werke, filia Forda.
Południowokoreańskie LG Chem już teraz dostarcza niektórym niemieckim producentom samochodów baterie dla pojazdów elektrycznych produkowane w Polsce. Z kolei Samsung SDI i SK Innovation planują stworzenie fabryk na terytorium Węgier.
Źródło: Automotive News Europe
Komentarze