Cztery miesiące temu miała miejsce światowa premiera kombi klasy średniej produkowanego przez Szwedów (link). Każdy kto kojarzy markę Volvo wie, że oprócz niegdyś charakterystycznych, kanciastych kombi, koncern wypuszczał na rynek równie zachowawczo wyglądające sedany. Z momentem wkroczenia chińskiego kapitału, sposób projektowania samochodów uległ zmianie. Każdy kolejny model najnowszej gamy utwierdza w tym przekonaniu. Po prezentacji auta w nadwoziu kombi przyszła pora na sedana. Czy wygląda równie świeżo i elegancko, jak pierwowzór z bardziej funkcjonalnym bagażnikiem? Poniżej przedstawiam najnowsze dziecko, które niebawem zacznie opuszczać bramy fabryki.
Volvo S60 – premiera
Dość nietypowo, bo premiera S60-tki ma miejsce w Stanach Zjednoczonych. Właśnie tam Szwedzi ulokowali swoją najnowszą fabrykę (Charleston, Południowa Karolina), z której wyjeżdżać będą najnowsze sedany klasy premium. Umiejscowienie zakładu produkcyjnego właśnie w takim miejscu ma korzystnie wpłynąć na zagadnienia logistyczne, gdyż właśnie w rynku amerykańskim Volvo upatruje największej sprzedaży niedużych sedanów. Kolejnym rynkiem, w który celuje marka to Chiny.
Volvo S60 – silniki
Jak już pisaliśmy, w Volvo nie zobaczymy silników diesla. Marka zupełnie porzuca prace nad nimi przekierowując swoje zainteresowanie w stronę napędów hybrydowych i elektrycznych. Tym samym w najnowszym Volvo S60 zobaczymy jednostki z oznaczeniami T6 (340 KM) oraz T8 (400 KM – według specyfikacji na rynek amerykański). Oba układy napędowe to hybrydy z napędem na cztery koła.
Volvo S60 – bezpieczeństwo
Marka zapewnia, że nowe S60 będzie równie bezpieczne, jak pozostałe modele. Ma to zagwarantować użycie skalowalnej płyty podłogowej SPA, która używana jest w innych samochodach marki. Dzięki temu cała rodzina szwedzkich aut wygląda podobnie we wnętrzu i znając jeden model bez trudu odnajdziemy się w drugim.
Inżynierowie pamiętają również o bezpieczeństwie aktywnym i wyposażyli S60-tkę w system City Safety, który ma pomóc uniknąć potencjalnych wypadków. System rozróżnia ludzi, cyklistów i duże zwierzęta. System ma również przewidywać możliwość zajścia kolizji i wyhamowywać auto z odpowiednim wyprzedzeniem. Drugim narzędziem ułatwiającym pracę kierowcy i wpływającym na bezpieczeństwo jest Pilot Assist. Do prędkości 130 km/h ma utrzymywać auto między dobrze oznaczonymi pasami ruchu, przyspieszać i hamować w razie potrzeby.
Źródło: Volvo
Komentarze