„Przyszłe działania marki nie zachwieją jej rodowodem” w taki sposób Thomas Ingenlath skomentował najbliższe zamierzania firmy. Od teraz wewnętrzny tuner Volvo zajmie się produkcją aut elektrycznych.

Każda poważna marka rynku motoryzacyjnego posiada w swej strukturze odrębną organizację, do której księgowych wpuszcza się na samym końcu. Jednostki te zajmują się tym, co inżynierowie lubią najbardziej, czyli przyrostem mocy, poprawą walorów jezdnych oraz kunsztowną modyfikacją wyglądu zewnętrznego. Obecnie producenci samochodów idą o krok dalej i z tych wewnętrznych komórek tworzą zewnętrzne organizmy o sporej autonomii. Tak samo jest w przypadku Volvo, które od ubiegłego roku podejmuje działania zmierzające do uczynienia z Polestara odrębnej marki. Cel, dla którego dokonano tego wyodrębnienia szokuje. Otóż od teraz będzie on produkować auta elektryczne.

Polestar 1 hybryda o bardzo dobrych osiągach

Model, który rozpocznie działalność marki bazuje na koncepcji Volvo Coupé, zaprezentowanej w 2013 roku podczas autosalonu we Frankfurcie i jego odświeżonej wersji pokazanej w zeszłym roku w Szanghaju. Pikanterii sprawie nadaje fakt, że zadebiutuje on na Goodwood Festival of Speed, który rozpocznie się już 12 lipca.

Pod maską znajdziemy dwulitrową turbodoładowaną benzynową jednostkę o mocy blisko 600 koni mechanicznych oraz dwa silniki elektryczne umieszczone na tylnej osi. Takie połączenie z całą pewnością dostarczy ogromnej przyjemności z jazdy. Nadwozie samochodu zostało wykonane w całości z włókna węglowego, co z całą pewnością wpłynie na poprawę i tak już bardzo dobrych osiągów. Wygląd zewnętrzny pojazdu wpisuje się w europejskie gusta: masywny przód oraz krótki, ale szeroki tył pojazdu dają nam do zrozumienia, że mamy do czynienia z autem, które zostało stworzone do pokonywania szybkich partii dróg asfaltowych. Wnętrze cechuje doskonała ergonomia. Deska rozdzielcza oraz konsola środkowa, zaczerpnięte zostały z modelu S90. Fotele o sportowym charakterze i bardzo dobrym trzymaniu bocznym spełnią swoje zadanie podczas pokonywania ciasnych serpentyn.

Volvo Polestar Polestara
Polestar 1

Zapowiedź elektrycznej symfonii

Marka pokłada ogromne nadzieje w swoim debiucie. Ma on otworzyć rynek i pokazać możliwości przedsiębiorstwa. Po premierze hybrydowej “jedynki” oferowane będą wyłącznie auta elektryczne. Na końcówkę roku 2019 zaplanowana została premiera Polestara 2: będzie to czterodrzwiowy liftback, który ma konkurować z innymi autami segmentu. Jednak na tym nie kończą się propozycje producenta, ponieważ na 2022 rok zaplanowana jest premiera Polestara 3. Będzie to SUV o stylistyce łączącej w sobie cechy Toyoty C-HR i Range Rovera Sport.

Volvo Polestar Polestara
Polestar 2
Volvo Polestar Polestara
Polestar 3

To nie koniec klasycznego Polestara

Firma w dalszym ciągu będzie zajmować się modyfikowaniem wybranych modeli Volvo poprzez nadawanie im unikalnych cech, lecz głównym przedmiotem działalności firmy będą samochody elektryczne. Kto wie, może w przyszłości możliwy będzie tuning hybrydy i na naszych drogach spotkamy nie tylko elektrycznego Polestara, ale i elektryczne auta innych wewnętrznych tunerów marek. Czas pokaże.

Źródło: Autocar

Komentarze