Wiele spośród marek samochodowych posiada w swoich strukturach działy odpowiedzialne za sport. Najbardziej znaną w Polsce serią wyścigową, gdzie można zmierzyć się z rywalami w identycznych samochodach, kupowanych bezpośrednio w salonie jest Kia Lotos Race. Tak samo jest w przypadku Peugeota, który dość prężnie działa w tej dziedzinie. W bieżącym roku Francuzi chcą rozbudować gamę modelową o auto z oznaczeniem 308 TCR.

Peugeot 308 TCR

Czym jest TCR?

Skrót TCR to nic innego jak zlepek liter oznaczający – Wyścigi Samochodów Turystycznych. W tej klasie możemy spotkać całą śmietankę podrasowanych kompaktów, takich jak Volkswagen Golf czy Seat Leon, a wśród nich wspomnianego Peugeota 308. Jest to młoda klasa wyścigów, gdyż wystartowała dopiero w 2015 roku. Składa się z 11 rund, a każda z nich to 2 wyścigi. Aktualnym mistrzem świata w tej kategorii jest Szwajcar, Stefano Comini, który zwyciężył batalię o pierwsze miejsce w Volkswagenie Golfie GTI TCR.

Peugeot 308 TCR

Peugeot 308 TCR – specyfikacja techniczna

Auto tylko z zewnątrz przypomina cywilną wersję, którą możemy spotkać w ruchu ulicznym. A nawet tutaj podobieństw nie jest tak wiele, gdyż auto jest poszerzone, posiada bodykit poprawiający aerodynamikę, a na tylnej klapie ujrzymy ogromny spojler. Części tworzące zewnętrzne poszycie są wykonane z lekkich kompozytów, dzięki czemu obniżono środek ciężkości pojazdu, co wpłynęło na poprawę prowadzenia. Masa auta ma wynosić 1285 kg (razem z kierowcą). Co więcej, w wymogach tej serii wyścigowej znajdziemy zapis, że minimalne obciążenie przedniej osi musi wynosić 59% masy auta. We wnętrzu, jak w typowej wyścigówce – brak tapicerki, kubełkowe fotele, klatka bezpieczeństwa oraz system gaśniczy.

Peugeot 308 TCR

Silnik, podwozie, układ przeniesienia napędu i aerodynamika, zostały opracowane zgodnie z wytycznymi serii TCR. Co ważne, konstruktorzy pomyśleli też o tym, że posiadacz takiego auta może chcieć ścigać się w więcej niż jednej serii wyścigowej. Zatem specyfikacja jest o tyle uniwersalna, że Peugeotem 308 TCR można jeździć nawet w 24-godzinnych wyścigach, typu Le Mans, czy niemieckim VLN, hiszpańskim CER oraz włoskim CITE.

Peugeot 308 TCR

Peugeot nie podaje dokładnych osiągów jednostki napędowej, jednak nie może ona przekraczać 350 KM i 420 Nm. Co więcej, silnik może być doładowany, ale jedynie jedną sprężarką, a pojemność jednostki napędowej nie może przekroczyć 2 litrów.

Już w sprzedaży

Zamówienia na wspomniany samochód można już składać. Pierwsze sztuki trafią do klientów w kwietniu 2018 roku. Auto na żywo zostanie zaprezentowane na genewskim salonie samochodowym już 8 marca br.

Źródło: Peugeot i regulamin tcr-series.com

Komentarze