Chyba jednak nie. Chińscy producenci atakują jak mogą, wielu obserwatorów sceny technologicznej ogłasza koniec Apple, a firma nadal pokazuje świetne wyniki. Sprzedaż delikatnie spada, ale zyski rosną. Wygląda to tak:

Przychody:

  • iPhone 61,57 mld USD (54,3 mld USD rok temu, +13%),
  • iPad 5,8 mld USD (5,5 mld USD rok temu, +6%),
  • Mac 6,8 mld USD (7,2 mld USD rok temu, -5%),
  • Usługi 8,4 mld USD (7,1 mld USD rok temu, +18%),
  • Inne produkty 5,4 mld USD (4 mld USD rok temu, +36%).

Sprzedaż:

  • iPhone 77,3 mln szt. (78,29 mln szt. rok temu, -1%),
  • iPad 13,1 mln szt. (13 mln szt. rok temu, +1%),
  • Mac 5,1 mln szt. (5,37 mln szt. rok temu, -5%).

iPhone X, jak informował Tim Cook, jest najlepiej sprzedającym się iPhone’em od daty premiery. Powyższe zestawienie ukazuje całą gamę telefonów, a nie jest podzielone na poszczególne modele. Globalnie sprzedaż całego wachlarza spadła o 1%, ale zysk wzrósł o 13%. Ciekawą pozycją, która wzrasta aż o 36%, są inne produkty – szukać tu należy Apple Watch’a. Sektor usług też zaliczył solidny wzrost, bo aż o 18%. Klienci, którzy nabywają produkty Apple, również nie szczędzą portfela na aplikacje i subskrypcje. Finalnie Apple na swoich kontach ma 285 miliardów dolarów, a zadłużenie firmy to 121 mld USD. Na rynku aktualnie jest ponad 1,3 mld aktywnych urządzeń firmy Apple.

Komentarze