Największy SUV w rodzinie „Q” przeszedł gruntowną aktualizację, zarówno wizualną, jak i techniczną. Audi deklaruje przeskok na wyższy poziom. Co się zmieniło?

26 czerwca w Ingolstadt Audi oficjalnie zaprezentowało odświeżoną Q7-emkę. Auto przeszło gruntowną aktualizację wizualną i techniczną. Nowe Audi Q7 prezentuje również nowy język stylistyczny dla całej rodziny Q. Mild-hybrid w standardzie, system czterech kół skrętnych, koncepcja obsługi dotykowej oraz reflektory diodowe HD Matrix z światłem laserowym, to tylko niektóre z zastosowanych nowoczesnych rozwiązań. Zmodernizowane Q7 do sprzedaży trafi około połowy września.

Jeszcze bardziej prestiżowa…

Audi Q7 prezentuje najnowszy język stylistyczny rodziny „Q”. Linia auta nie uległa zmianie. Kluczowe są natomiast detale, które jednoznacznie dodają prestiżu. W przedniej części wyraźnie widać dużą, ośmiokątna osłonę chłodnicy Singleframe z układem sześciu pionowych listew porządkującymi jej strukturę. Zmienione reflektory przednie przypominają te z elektrycznych modeli. Po liftingu opcjonalnie mogą być to reflektory diodowe HD Matrix  ze światłem laserowym Audi. Z tyłu również dużo się dzieje. Chromowana listwa tworzy wizualne połączenie pomiędzy płaskimi światłami tylnymi, podkreślając poziome linie stylistyczne. Dolny spojler zderzaka przedniego, lakierowana osłona podwozia z tyłu oraz 19-calowe felgi kół są teraz wyposażeniem standardowym.

Dopracowany układ jezdny…

Podczas aktualizacji modelu, Audi położyło nacisk na dynamiczne atrybuty modelu Q7. Opcjonalnie uzbroimy auto w elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji przechyłu i amortyzatory z możliwością regulacji stopnia tłumienia, redukujące ruchy nadwozia na nierównych nawierzchniach. Podczas sportowej jazdy kompensują natomiast przechyły auta – tendencja samochodu do pochylania się w zakręcie jest więc znacznie zredukowana.

Również w opcji, dostępny jest układ czterech kół skrętnych. Podobnie jak w innych tego typu rozwiązaniach dostępnych na rynku, przy niskich prędkościach koła tylne skręcają w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich (maks. 5 stopni), wpływając w ten sposób na większą zwrotność pojazdu. Podczas szybkiej jazdy, koła tylne skręcają w kierunku tym samym co koła przednie, zwiększając stabilność auta. Wybór tego systemu znacznie ułatwi manewrowanie dużym i ciężkim SUV-em w ruchu miejskim, natomiast na drogach szybkiego ruchu zwiększy pewność prowadzenia.

Bogata lista opcji zawiera również adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, pozwalające na swobodną zmianę wysokości prześwitu auta.

Mild-hybrid w standardzie…

Wszystkie dostępne jednostki napędowe Audi Q7 współpracują z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic połączoną ze stałym napędem na cztery koła quattro. Na początku sprzedaży dostępne będą dwa silniki wysokoprężne. Później dołączą do nich silnik benzynowy oraz hybryda typu plug-in.

Standardem w Q7, jest zastosowana technika mild-hybrid. Producent deklaruje, że w toku normalnej eksploatacji pozwoli ona zredukować spalanie nawet o 0,7 litra na 100 km. Sercem systemu jest alternator – rozrusznik RSG, zasilający 48-woltowy główny system elektryczny oraz litowo-jonowy akumulator. Podczas hamowania RSG może odzyskać nawet 8 kW energii!

Jeszcze bardziej luksusowa…

Nowa stylistyka nadwozia pozwoliła i tak już dużemu SUV’owi urosnąć. Jego długość zwiększyła się o jedenaście milimetrów, do 5063 mm. Szerokość wnosi teraz 1970 mm, a wysokość 1741 mm. Tak ogromne wymiary gwarantują odpowiednią ilość miejsca dla każdego z podróżujących. Również ilość miejsca w bagażniku nie rozczarowuje. Bagażnik w wersji pięciomiejscowej mieści aż 865 litrów, a po złożeniu oparć prawie 2050 litrów! Do tego elektryczna klapa bagażnika jest tu również standardem. Opcjonalnie możemy również zamówić trzeci rząd siedzeń.

Nowy kokpit zbudowany jest z dwóch dużych ekranów dotykowych. Gdy górny ekran jest wyłączony, zlewa się prawie niewidocznie z dużą, czarną powierzchnią deski rozdzielczej. Dostępne opcjonalnie elementy wnętrza to czterostrefowa, automatyczne klimatyzacja, system muzyczny Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System oraz pakiet jakości powietrza z funkcją jego jonizacji i nadawania zapachu.

 

Jeszcze nowocześniejsza…

Z nowości dostępnych systemów connectivity jest system MMI navigation plus. W jego skład wchodzi m.in. standard przesyłania danych LTE Advanced, hotspot Wi-Fi, sterowanie głosem naturalnym oraz szeroka gama usług Audi connect. Nowinką jest również usługa informacji o sygnalizacji ulicznej Car-to-X. Będzie ona stopniowo wprowadzana w wybranych europejskich miastach. System pozwoli kierowcy jechać z taką prędkością, by bez konieczności zatrzymywania się dojechać do kolejnego skrzyżowania w tzw. zielonej fali. Cyfrowy Audi virtual cockpit oraz opcjonalny wyświetlacz danych na szybie head-up display podpowiedzą z jaką prędkościa jechać i pokazują czas jaki pozostał do zapalenia się zielonego światła.

Adaptacyjny asystent jazdy połączy funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta jazdy w korkach i asystenta utrzymania pasa ruchu.  System pozwoli znacznie ogarniczyć konieczność angażowania kierowcy. W połączeniu z asystentem wydajności rozpędzi i wyhamuje Audi Q7 w zależności od warunków drogowych przed pojazdem. Nowością jest tu asystent niebezpieczeństwa. Jeśli system rozpozna, że kierowca nie wykonuje żadnych gestów, doprowadzi do zatrzymania pojazdu inicjując przy tym odpowiednie działania ochronne i ratownicze.

Źródło: audi.press-bank

Komentarze