Druga generacja najmniejszego Audi ma pojawić się jeszcze tego lata, póki co producent na swoich profilach społecznościowych dzieli się krótkimi GIF-ami, na których pokazuje kluczowe detale nowego modelu oraz to, że premiera nowego A1 będzie miała miejsce w Barcelonie.
New suspension and up to 200 hp – the all-new #Audi #A1 has the potential to be the world champion in its segment. #TheNewAudiA1 #EpicModeOn
Opublikowany przez AUDI AG 15 czerwca 2018
As individual as you – fit your all new #Audi #A1with rims, roof and spoilers in different colors. #TheNewAudiA1 #EpicModeOn
Opublikowany przez AUDI AG 13 czerwca 2018
Think digital – the all new #Audi #A1 with virtual cockpit and MMI touch display. #TheNewAudiA1 #EpicModeOn
Opublikowany przez AUDI AG 11 czerwca 2018
Nowy maluch Audi będzie bazował na platformie MQB A0, na której zbudowane są już m.in. najnowszy Volkswagen Polo oraz Seat Ibiza. To bardzo dobry ruch ze strony Audi, gdyż samochody z platformą MQB A0 zbierają świetne noty pod kątem komfortu jazdy oraz prowadzenia. Rozstaw osi nowego Audi A1 wyniesie 2564 mm, to o 94 mm więcej niż w obecnej generacji modelu, długość nadwozia ma przekroczyć 4 metry a szerokość wyniesie ponad 1740 mm, w rezultacie przyszła generacja A1 będzie oferować więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów oraz większy bagażnik. Model drugiej generacji, będzie produkowany w fabryce Seata w Martorell w Hiszpanii i będzie dostępny tylko w pięciodrzwiowej wersji Sportback.
Na zdjęciach szpiegowskich zamaskowanego egzemplarza nowego Audi można dostrzec, że nową generację będzie można odróżnić od poprzednika, m.in. dzięki szerszemu grillowi, bardziej płaskiej masce silnika oraz zmienionym kształtom reflektorów.
Wnętrze jakby znajome?
Deska rozdzielcza ma być stylizowana na wzór tej, którą znamy z obecnej generacji Audi A3, nowa A1 otrzyma również zegary typu Audi Virtual Cockpit oraz system MMI z dotykowym ekranem, który wyposażony będzie w łączność 4G LTE oraz Android Auto, Apple CarPlay i MirrorLink do łączności ze smartfonami.
Silniki w nowym A1 wprost z Polo
Podstawowy silnik w nowym maluchu premium to znane z Volkswagena trzycylindrowe 1.0 TFSI o mocy 113 KM, w ofercie pojawi się również czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i mocy 148 KM. W odmianie S1 możemy się spodziewać silnika 2.0 TFSI o mocy ok. 250 KM, nadal nie wiadomo czy w ofercie pojawią się jednostki wysokoprężne, wiadomo natomiast, że pojawi się opcja na gaz ziemny w połączeniu ze specjalnie zmodyfikowanym silnikiem 1.0 TFSI. Oprócz standardowej sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, nabywcy będą mogli wybrać opcjonalną, siedmiostopniową dwusprzęgłową przekładnię S-Tronic.
Walka z MINI
Producent z Ingolstadt wiąże nadzieje, że najnowsza generacja A1 podejmie walkę o tytuł najbardziej stylowego malucha na rynku z najnowszym MINI, ma spore szanse, ponieważ nowe A1 będzie oferowało bogaty wachlarz personalizacji, kultowe MINI musi mieć się na baczności.
Źródło: www.autocar.co.uk
Komentarze