Wczoraj wejście na rynek, a dzisiaj już do kupienia w sklepach. Chiński gigant aktualnie swoje produkty oferuje już w 40 krajach i postanowił w końcu włączyć się do gry na polskim rynku. Czas pokaże, czy znajdzie się miejsce dla jeszcze jednego gracza w segmencie mobile z Androidem.
Oppo, bo o nim mowa to największy gracz na chińskim rynku, ale również w klasyfikacji światowej znajduje się na zaszczytnym czwartym miejscu. Debiut to trzy klasy produktowe w ofercie Find, RX i AX. Nie ukrywam, że sam jestem ciekawy, jak nowe produkty spiszą się na testach. Aktualnie mogę przedstawić Wam specyfikację z informacji prasowej, ponieważ na prezentacji nie było wystarczająco dużo czasu ani sposobności, aby gruntownie zapoznać się z debiutantami.
Produkty zapowiadają się ciekawie, ale już na pierwszy rzut oka widać, że oferta była kierowana głównie na rynek chiński. Brak modułu NFC we wszystkich oferowanych smartfonach to spory problem dla osób ceniących sobie płatności zbliżeniowe (w Chinach rozpowszechniony jest system płatności korzystający z kodów QR). Brak również w ofercie telefonów wodo- i pyłoszczelnych. Ponadto urządzenia nie obsługują ładowania indukcyjnego. Nie znajdziemy tu wsparcia technologii Quick Charge, ale za to Oppo udostępni swoją technologię szybkiego ładowania VOOC. Ustaliłem, że parametry ładowania to 10 V i 5 A. 50 W – smartfon do pełna naładujemy w 35 minut, ale bez kompatybilności z QC.
Ochrona gwarancyjna natomiast wygląda bardzo ciekawie. Kupując smartfon Oppo, otrzymamy trzy lata gwarancji. W okresie pierwszego roku uszkodzenie wyświetlacza lub tylnego szkła będzie naprawiane bezpłatnie w ramach gwarancji.
Ofertę cenową znajdziecie poniżej. Czy będzie to rewolucja? To pytania pozostawiam Wam, a w sekcji komentarzy czekam na odpowiedź.
Poniżej specyfikacja z informacji prasowej.
OPPO Find X
Flagowy model OPPO Find X to jeden z najbardziej innowacyjnych i najlepiej wyglądających smartfonów na rynku. Posiada imponujący wyświetlacz o rekordowym współczynniku wypełnienia frontu urządzenia – aż 93,8%. Taki wynik udało się osiągnąć dzięki ukryciu aparatów i innych sensorów w przesuwnym mechanizmie. W Findzie X mamy wysuwany moduł z zaawansowanymi kamerami: przednią z matrycą o rozdzielczości 25 Mpx oraz tylnymi 16 i 20 Mpx. By włączyć kamerę, wystarczy wcisnąć ikonę aparatu lub przesunąć palcem po powierzchni ekranu – wówczas moduł automatycznie wysuwa się z obudowy smartfona. Aparaty wyposażone są w lampę błyskową oraz optyczną stabilizację obrazu. Zaawansowane kamery wspierane są przez sztuczną inteligencję, która rozpoznaje scenerię ujęcia i dopasowuje najlepsze ustawienia.
Wewnątrz OPPO Find X znajdziemy ośmiordzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 845 z układem graficznym Adreno 630 oraz wbudowaną pamięć 256 GB. 6,42-calowy wyświetlacz SuperAMOLED Panoramic Arc Screen o rozdzielczości 2340×1080 i zagęszczeniu 401 pikseli na cal zamyka się w proporcjach 19,5 : 9, oferując duży, wyraźny i żywy obraz. Dzięki opatentowanej i certyfikowanej przez TÜV technologii SuperVOOC smartfon zaskakuje szybkością ładowania – wystarczy 35 minut, by naładować go do pełna. Całość zamknięto w zgrabnej konstrukcji, którą wyróżnia minimalistyczne, ale odważne wzornictwo. OPPO stworzyło także specjalną edycję smartfona we współpracy z Lamborghini, która nie tylko zachwyca innowacyjną konstrukcją, ale także designem nawiązującym do motoryzacyjnych dzieł tej luksusowej marki.
OPPO Find X będzie dostępny w kolorach niebieskim i czerwonym w cenie 3 699 zł. OPPO Find X Automobili Lamborghini Edition to koszt 7 299 zł.
Seria RX
Propozycje, które podbijają serca ich właścicieli. To właśnie smartfony z tej linii zyskały miano najlepiej sprzedających się modeli w 2016 i 2017 roku. W polskiej ofercie znajdziemy urządzenia w dwóch wariantach – RX17 Pro oraz RX17 Neo.
Oba smartfony z serii RX posiadają ekran AMOLED o przekątnej 6,4 cali z ukrytym czytnikiem linii papilarnych, proporcjach 19,5 : 9, a także wcięciem w kształcie kropli wody. W nim ukryto przedni aparat o rozdzielczości 25 Mpx. Dzięki takiemu designowi inżynierom OPPO udało się uzyskać równie wysoki współczynnik wypełnienia frontu urządzenia ekranem wynoszący aż 91,5%. Co istotne, na pokładzie obu smartfonów znajduje się aż 128 GB pamięci na pliki użytkownika.
OPPO RX 17 Pro to flagowy model serii RX, który jest wyposażony w aparaty 20 Mpx i 12 Mpx z inteligentną przysłoną o wartościach F1.5/F2,4 automatycznie dostosowującą się do warunków oświetlenia, dzięki czemu idealnie sprawdza się do wykonywania zdjęć w nocy. Dodatkowo aparat 20 Mpx jest wyposażony w optyczną stabilizację obrazu i moduł soczewki składający się z siedmiu elementów, co pozwala uchwycić jaśniejsze kadry. Oferuje także ultraszybką technologię ładowania SuperVOOC – zaledwie w dziesięć minut telefon zostanie naładowany do 40%. RX17 Pro jest także wyposażony w szkło ochronne Corning® Gorilla® Glass 6.
OPPO RX17 Neo to smartfon z podwójnym aparatem 16 Mpx i 2 Mpx. W środku znajduje się ośmiordzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 660 o taktowaniu 2,2 GHz wraz z 4 GB pamięci operacyjnej – dzięki takiemu zestawieniu smartfon działa płynnie i wydajnie.
RX17 Pro będzie dostępny w gradientowych odcieniach zieleni lub fioletu w kwocie 2 599 zł. RX17 Neo w kolorach rubinowej czerwieni lub kosmicznego błękitu to koszt 1 499 zł.
OPPO AX7
To kolejna odsłona produktowa OPPO w Polsce. AX7 jest smartfonem, który oferuje bardzo dobrą specyfikację przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjnej ceny. Powinni zwrócić na niego uwagę ci, którym zależy na smartfonie z pięknym wzornictwem, ale pozwalającym na wielogodzinną pracę. Bateria 4 230 mAh, 6,2-calowy ekran, 64 GB miejsca na dane oraz trzy aparaty tworzą niezawodne urządzenie na każdą kieszeń. AX7 to także aparat do selfie o rozdzielczości 16 Mpx. Tylne kamery zostały z kolei wyposażone w sensory 13 Mpx + 2 Mpx, a wytrzymała obudowa jest pokryta szkłem Gorilla® Glass, co zwiększa odporność na zadrapania.
OPPO AX7 będzie dostępny w kolorach złotym lub niebieskim w cenie 999 PLN.
Smartfony OPPO będą dostępne w polskich sklepach (x-komie, RTV Euro AGD, strefie marki OPPO na Allegro) oraz w ofercie największych operatorów telefonii komórkowej – Orange, Play oraz T-Mobile.
OPPO jest czołowym producentem smartfonów chętnie wybieranym przez miliony ludzi na całym świecie. Od ponad 11 lat firma skupia swoje działania na rozwijaniu przełomowych rozwiązań w dziedzinie fotografii mobilnej. OPPO zapoczątkowało także erę upiększania zdjęć „selfie”. Jako pierwsze zaprezentowało smartfony z przednimi kamerami 5 MP i 16 MP, a później także z obrotowym modułem obiektywu, funkcją Ultra HD oraz technologią 5x Dual Camera Zoom. W 2017 roku według badań IDC firma uplasowała się na czwartym miejscu pod względem wielkości udziału w sprzedaży smartfonów na światowym rynku. Obecnie OPPO dostarcza doskonałe doświadczenia fotografii mobilnej do ponad 250 mln użytkowników na całym świecie.
Komentarze