Obaj producenci z Doliny Krzemowej, którzy konkurują w wielu obszarach, od projektów typu „chmura”, aż do sprzedaży urządzeń kontrolowanych głosem takich jak Google Home czy Amazon Echo Show.

Gra toczy się o wysoką stawkę. Wielu komentatorów w przemyśle technologicznym uważa, że urządzenia sterowane głosem staną się popularne i nie jest oczywistym, kto zostanie liderem. Jednakże, patrząc na statystyki z początku tego roku, udostępnione przez eMarketer, Amazon sprzedał więcej własnych urządzeń niż Google.

Brak wzajemności

Amazon zaprzestał sprzedaży Chromecast’a w 2015 roku razem z Apple’owym urządzeniem do oglądania telewizji. Według Amazon’a było to konieczne, aby nie wprowadzać klientów w błąd, gdyż Ci mogli oczekiwać, że wszystkie sprzedawane urządzenia na Amazon będą obsługiwały Prime Video.

Google oskarżył Amazon o brak współpracy, ponieważ nie sprzedaje on produktów od Google oraz nie udostępnia Prime Video dla użytkowników Chromecast’a. Jakby tego było mało, w zeszłym miesiącu Amazon zaprzestał sprzedaży niektórych z najnowszych produktów firmy Nest Labs (nabytej przez Google w 2014 roku).

Jednakże Amazon doszedł do porozumienia z Apple wcześniej tego roku i ogłosili, że Prime Video powraca na Apple TV.

Amazon Echo Show oraz Fire TV bez aplikacji YouTube

We wrześniu tego roku, Google zablokował aplikację YouTube na Amazon Echo Show. Decyzja ta została podjęta, ponieważ urządzenie to nie wyświetlało rekomendowanych filmów, subskrypcji oraz innych kluczowych elementów serwisu. Następnie Amazon, po wprowadzeniu zmian, ponownie uruchomił YouTube na Echo Show, ale dodane komendy głosowe łamały zasady użytkowania serwisu i we wtorek Google ponownie uniemożliwił dostęp do aplikacji.

Konflikt zaostrzył się po tym, jak we wtorek (05.12.2017) Google powiadomił, że FireTV również straci dostęp do aplikacji YouTube z dniem 1 stycznia 2018 roku. Amazon sprzedaje to urządzenie dłużej od Echo Show, co przekłada się na większą liczbę poszkodowanych użytkowników.

Źródło: Reuters| Jeffrey Dastin