Ferrari SF90 Stradale to pierwsze hybrydowe auto w historii włoskiej marki. Emocji jednak nie zabraknie!
Ferrari zademonstrowało właśnie drugie z pięciu premier nowych aut planowanych na 2019. Nowy SF90 Stradale to pierwszy w historii model hybrydowy typu plug-in, łączący najpotężniejszy silnik V8 Ferrari z trzema silnikami elektrycznymi. Dyrektor generalny Louis Camilleri określił auto jako „kamień milowy” w historii Ferrari.
Nazwa SF90 Stradale odwołuje się do 90-lecia Ferrari w wyścigach F1, które marka świętuje w tym roku. Obecny samochód wyścigowy Formuły 1 nosi oznaczenie SF90, a dodatek „Stradale” w języku włoskim oznacza drogę.
Użyta do napędu jednostka benzynowa to przebudowana wersja turbodoładowanego silnika V8 o pojemności 3,9 litra. Motor generuje 780 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Oprócz silnika benzynowego, SF90 Stradale wykorzystuje także trzy silniki elektryczne. Jeden z nich napędzany jest wałkiem napędowym od silnika do zupełnie nowej, ośmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej, podczas gdy pozostałe dwa napędzają oś przednią, co czyni samochód czterokołowy napęd. Ich sumaryczna moc to kolejne 220 KM (217KM), co w połączeniu z napędem spalinowym daje niebagatelną wartość 1000 KM!
SF90 Stradale zbudowano na zupełnie nowym „wielomateriałowym” podwoziu z wykorzystaniem aluminium i włókna węglowego. Masa własna samochodu wynosi 1.570 kg, przy czym 270 kg tej masy jest wynikiem integracji napędu hybrydowego z napędem na wszystkie koła. Odpowiednią przyczepność zapewni aktywny tylny spojler, poruszający się w górę i w dół w osi poziomej, uzyskując większą siłę docisku, gdy jest to potrzebne.
Ferrari uruchomiło również sportową wersję SF90 o nazwie Assetto Fiorano. Konstrukcja w tej wersji otrzyma spojler oraz koła z włókna węglowego oraz charakterystyczne malowanie. Lekkie drzwi z włókna węglowego, tytanowe sprężyny i zmienione części wydechowe przyczyniają się do zmniejszenia wagi o około 30 kg. SF90 Assetto Fiorano w standardzie otrzymuja również amortyzatory wyścigowe GT i opony Michelin Pilot Sport Cup2.
SF90 Stradale to model przeznaczony do produkcji seryjnej. Co ciekawe, około 2000 przyszłych egzemplarzy zostało już zarezerwowanych przez potencjalnych klientów. Ceny nie zostały oficjalnie przedstawione, ale raczej nie osiągną poziomu modelu LaFerrari. Pierwsze dostawy do klientów realizowane będą do lata 2020 roku.
Źródło: autoexpress
Komentarze