NRGkick EVSE 22kW 32A to rozwiązanie które zainteresowało mnie po przeanalizowaniu całej oferty rynkowej. Zakładam, że samochód elektryczny będzie już stale obecny w moim garażu i założyłem że EVSE powinno być możliwie uniwersalne i posiadać dużo opcji konfiguracji i monitorowania ładowania.

Te założenia wypełnia NRGkick EVSE 22kW 32A. Na początku planowałem instalacje Wallboxa na stałe przytwierdzonego do ściany lecz rozwiązanie NRGkick wydało mi się bardziej uniwersalne. Może zaistnieć sytuacja, że będę miał potrzebę zabrania ze sobą ładowarki samochodowej oraz podłączenia się do różnych zakończeń sieci energetycznej. Zestaw kabli – przejściówek NRGkick pozwala na podłączenie się do zwykłego gniazdka, gniazda 1 fazowego 16 A, gniazda 3 fazowego 16 i 32 A. Całość mieści się w dołączonej do zestawu torbie podróżnej.

Istotną kwestią było też monitorowanie procesu ładowanie, ustawienie limitów i ograniczeń oraz zdalny dostęp. Również te wymagania są spełniane przez NRGkick. Koleją opcją którą widziałem u siebie to możliwość wykorzystanie energii produkowanej przez panele fotowoltaiczne do ładowania samochodu a nie przesyłania jej do sieci. Co prawda aktualnie mój inwerter jeszcze nie ma wsparcia ale mam nadzieje że niebawem się pojawi. Na czy ono ma polegać? Chodzi o to aby podczas produkcji energii ze słońca ładowarka dobierała prąd ładowania baterii w samochodzie w zależności od ilości mocy pozyskiwanej ze słońca. W skrócie aby nie przekazywać nadwyżki do sieci, gdzie przy takiej opcji konsument traci 20 % – do sieci oddajemy np 100 kWh a pobrać możemy w ramach darmowego magazynowania 80 kWh.

Zresztą zobaczcie sami.

Komentarze