Kia Xceed jako najnowszy członek rodziny Ceed trafi do sprzedaży już w lipcu. Zobacz galerię z oficjalnej prezentacji tego modelu.
Nowa Kia XCeed bazuje na platformie kompaktowego Ceeda, stanowiąc ciekawą alternatywę dla tradycyjnych, większych SUV-ów. Kia idzie z duchem aktualnych trendów. Nowy miejski crossover marki ma sylwetkę utrzymaną w stylu aut coupé. Za projekt samochodu odpowiada zespół stylistów pod kierownictwem Gregory Guillaume, wiceprezesa ds. designu w Kia Motors Europe z europejskiego centrum designu marki Kia we Frankfurcie.
Crossover w stylu coupe
Koncepcja na to auto była prosta. Nowa Kia XCeed, z wyglądu przypominać ma samochody typu coupé, dysponować zwiększonym prześwitem z dość nisko umieszczonymi fotelami. To wszystko w celu zapewnienia bardziej sportowej pozycji do jazdy niż w klasycznych SUV-ach. Wyżej pozycja kierowcy gwarantuje również lepszą obserwację drogi niż w zwykłych hatchbackach.
Nowa Kia XCeed będzie bardziej dynamiczna z wyglądu niż wyrośnięte, klasyczne SUV-y. Oprócz walorów estetycznych Kia nie zapomina o praktyczności, oferując równie przestronne wnętrze i bagażnik o sporej pojemności, jak najbardziej popularne na europejskim rynku crossovery.
Xceed to pierwszy model Kia, w którym zastosowano kolorowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala zamiast konwencjonalnego zestawu wskaźników. W Xceed wprowadzono również żółty pakiet kolorów, dodając kolorowe wstawki na desce rozdzielczej oraz szwy na siedzeniach.
Bagażnik jest o 31 litrów większy niż w hatchbacku Ceed o pojemności 426 litrów – nieco mniej niż Mercedes GLA i Volkswagen T-Roc. Tylna kanapa, która dzieli 40:20:40, zwiększa całkowitą przestrzeń bagażową do 1378 litrów. Dwupoziomowa podłoga bagażnika i automatycznie zamykana/otwierana klapa bagażnika powinny być standardem w każdym modelu.
Jednostki napędowe
Gama silnikowa początkowo będzie składać się z trzech jednostek benzynowych i dwóch silników wysokoprężnych. Silniki hybrydowe o napędzie łagodnym pojawią się w 2020 roku. Jednostki benzynowe to dwa warianty czterocylindrowych silników benzynowych T-GDi o pojemności 1,4 litra. Trzecim wariantem jest topowy silnik benzynowy T-GDi o pojemności 1,6 litra i mocy 201 KM.
Opcje silników wysokoprężnych to wersje 114-konne lub 135-konne czterocylindrowego silnika Kia o pojemności 1,6 litra, które można znaleźć w innych modelach Ceed. Wszystkie silniki, z wyjątkiem 1,0-litrowego T-GDi, można połączyć z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową z podwójnym sprzęgłem.
Komentarze