Off-roadowy design, napęd na wszystkie koła 4MATIC, specjalne terenowe oświetlenie,  a jednocześnie jako pierwszy Mercedes-Benz w tym segmencie dostępny w wersji 7-osobowej – oto nowy Mercedes-Benz GLB.

MERCEDES GLB

Na przywitanie z nowym modelem nie sposób nie odnieść się do liczb. Nowy Mercedes-Benz GLB mierzy 4634mm długości, 1834mm szerokości i 1658 mm wysokości w wersji 5-os. oraz 1662 mm w wersj 7-os. Pojemność bagażnika to od 560 do 1755 l (dane dla wersji 5-miejscowej). Wysoko poprowadzona linia dachu i solidne wymiary, plasują GLB na poziomie aut typu kombi. Na życzenie drugi rząd siedzeń może być regulowany wzdłużnie, a wyposażenie standardowe obejmuje kilkustopniową regulację kąta pochylenia oparć. Zwiększa to wszechstronność przestrzeni ładunkowej i pozwala zwiększyć jej objętość nawet o 179 l.

7 MIEJSC

GLB to pierwszy kompaktowy model Mercedesa, który na życzenie klienta zaoferuje trzeci rząd siedzeń. Dodatkowe siedziska zapewniają wygodne warunki dla osób o wzroście do 1,68 m. Bogate wyposażenie GLB z dziedziny bezpieczeństwa obejmuje chowane zagłówki tylnych siedzeń, pasy bezpieczeństwa z napinaczami, boczne poduszki powietrzne, które chronią także pasażerów w trzecim rzędzie, oraz mocowania ISOFIX i TOP-Tether dla odpowiednich fotelików dziecięcych.

Dodatki z zakresu komfortu w trzecim rzędzie foteli obejmują dwa uchwyty na napoje między siedzeniami oraz dwa schowki z gumową wkładką, każdy z portem USB. Siedzenia składają się tworząc płaską powierzchnię.

OFF-ROAD’OWY

Zastosowane proporcje GLB podkreślają jego off-roadowy charakter. Dominują mocno zaakcentowane linie. Pionowy przedni pas stanowi wyraźne nawiązanie do „terenowych” genów Mercedesa, podobnie jak krótkie przednie i tylne zwisy.

Zjawiskowy design sprawia, że Mercedes-Benz GLB ma niepowtarzalny, typowy dla SUV-a charakter. Wyraziste formy – o zredukowanych liniach i mocno zaakcentowanych powierzchniach  odzwierciedlają naszą filozofię projektowania język zmysłowej przejrzystości”-powiedział Gorden Wagener, szef designu w koncernie Daimler AG.

WNĘTRZE

Deska rozdzielcza GLB nie zaskakuje. Podobnie do najnowszych modeli Mercedesa, kierowca ma przed sobą przestronny kokpit z wyświetlaczem systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Elementem wyróżniającym nowego GLB, jest charakterystyczny „off-roadowy” element przypominający aluminiową rurę. Połączenie stali, drewna oraz najwyższej jakości skóry sprawia wrażenie solidności. Poniżej kratek wlotu powietrza, znajdziemy panel sterowania wentylacją z przyciskami, sprawiający wrażenie, jakby zostały wykonany z jednego kawałka aluminium. GLB korzysta z technicznych osiągnięć obecnej generacji kompaktowych modeli Mercedes-Benz. Ich lista obejmuje m.in.: System informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz Kontrola komfortu ENERGIZING: nastrojowe oświetlenie,masaż oraz szereg programów korzystnie wpływających na samopoczucie podróżujących.

OŚWIETLENIE OFF-ROAD

Na życzenie GLB dostępny jest z nowoczesnymi reflektorami LED High Performance lub MULTIBEAM LED. Te drugie pozwalają na niezwykle szybkie i precyzyjne, elektronicznie sterowane dopasowanie strumienia światła do aktualnej sytuacji na drodze. Opcjonalnie wyposażymy auto również w przednie światła przeciwmgłowe LED, które oświetlają obszar szerszy niż w przypadku reflektorów głównych. Ich niskie mocowanie pomaga zmniejszyć ryzyko oślepienia.

Modele GLB  4MATIC oferują pakiet Off-Road Engineering, który w połączeniu z reflektorami LED MULTIBEAM – specjalną funkcję oświetlenia terenowego. Otrzymujemy wówczas szeroki, jasny strumień światła bezpośrednio przed pojazdem, pomocny podczas off-road’owych przepraw.

4MATIC

Na życzenie Mercedes GLB może być wyposażony w stały napęd na obie osie 4MATIC z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Napęd ma sportową konfigurację, a kierowca dodatkowo może wpływać na jego charakterystykę za pomocą pokrętła DYNAMIC SELECT. Do wyboru są trzy tryby jazdy: Eco/Comfort, Sport oraz Off-road. Program Eco/Comfort bazuje na rozkładzie momentu obrotowego w stosunku 80:20 (przód:tył),  w programie Sport wynosi on 70:30, a w trybie Off-road podstawowy rozdział siły napędowej wynosi 50:50.

Komponenty napędu 4MATIC obejmują wałek napędowy tylnej osi, który połączono z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną, oraz mechanizm różnicowy wraz z zintegrowanym sprzęgłem wielotarczowym.

JEDNOSTKI NAPĘDOWE

Gama silnikowa nowego Mercedesa GLB obejmuje 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne. Według informacji producenta, w porównaniu z jednostkami poprzedniej generacji charakteryzują się one znacznie większą mocą oraz niższym zużyciem paliwa.

Bazowy silnik benzynowy o pojemności 1,33 litra w GLB nosi oznaczenie 200. Producent zapowiada zużycie paliwa w cyklu WLTP na poziomie 6,0-6,2 l/100 km oraz 137-142 g/km CO2. Jednostka ta dysponuje funkcją odłączania cylindrów..

Dwulitrowy silnik o oznaczeniu 250 4MATIC zużyje średnio7,2-7,4 l/100 km, 165-169 g/km CO2. Jednostka dysponuje układem zmiennych faz rozrządu w aluminiowej, czterozaworowej głowicy – zgodnie z koncepcją CONICSHAPE®. Efektem jest zminimalizowane tarcie tłoka i niższe zużycie paliwa.

Z wysokoprężnych jednostek, do dyspozycji mamy 2-litrowy silnik 200 d/GLB 220 d z dwusprzęgłową przekładnią 8G-DCT. Zużycie paliwa tej jednostki kształtuje się na poziomie 4,9-5,0 l/100 km.

Źródło: materiały prasowe Mercedes-Benz

Komentarze