Firma Synamedia przedstawiła światu przełomowe rozwiązanie mające pomóc wyłapywać użytkowników dzielących się kontem w usługach VOD. Twórcy szacują, że do 2021 roku branża wideo straci na takim procederze ponad 10 mld dolarów.

Zapewne większość z Was korzysta z Netflixa. Mieliście więc zapewne do czynienia z sytuacją, kiedy to bliska osoba zdradzała hasło do tego serwisu, a później okazywało się, że korzystają z niego nie tylko osoby do tego powołane. Takie działania nie były jednak szczególnie monitorowane przez twórców platformy, co prowadzić mogło do sytuacji, w której z jednego konta korzystać mogło nawet kilkadziesiąt osób. Jakiś czas temu podobny proceder wykorzystywania jednego konta przez kilkanaście osób ukrócono w serwisie Allegro, gdzie wielu sprzedawców handlowało kontami próbnymi. Teraz serwis oraz inne platformy działające na tej samej zasadzie mogą pójść krok dalej i skorzystać z bardziej zaawansowanych metod bezpieczeństwa.

Synamedia Credentials Sharing Insight to właśnie narzędzie firmy odpowiadające za śledzenie niewłaściwie wykorzystywanych kont, ale także mające pozwolić na wyłapywanie dużych wycieków danych do tychże kont. Ma się to przyczynić do większej kontroli usługodawców nad swoimi użytkownikami oraz szczegółowych informacji na temat korzystania z usług. Cały algorytm będzie potrafił rozpoznać, czy oglądamy film bądź serial w domowym zaciszu, na wyjeździe czy w gronie najbliższych przyjaciół. Jeśli w późniejszym czasie z naszego konta będzie próbowała skorzystać niepowołana osoba, algorytm wówczas ją rozpozna i zapobiegnie takiemu logowaniu. Oczywiście firma nie zdradza szczegółów technicznych swojego rozwiązania, jednak zapewnia, że jest ono skuteczne i pomoże wyeliminować nieuczciwych użytkowników.

źródła: nypost.com, ces.tech

Komentarze