Podczas targów CES 2019 firma LG Electronics zaprezentowała udoskonaloną wersję robota CLOi SuitBot, a także linię ulepszonych robotów usługowych, które są coraz bliższe komercjalizacji i w znaczącym stopniu pomagają w codziennych aktywnościach.

LG CLOi SuitBot wspomaga dolną część ludzkiego ciała podczas podnoszenia ciężkich przedmiotów lub schylania się, natomiast roboty usługowe CLOi PorterBot, ServeBot i CartBot pozwalają na korzystanie z zaawansowanych funkcji, będących owocem konsekwentnych prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez LG w dziedzinie sztucznej inteligencji i robotyki.

LG CLOi SuitBot, przedstawiony po raz pierwszy na ubiegłorocznych targach IFA w Berlinie, podpiera odcinek lędźwiowy kręgosłupa oraz wspomaga siłę mięśni użytkownika i w ten sposób zmniejsza zmęczenie oraz ryzyko kontuzji, np. przy podnoszeniu lub przenoszeniu ciężkich przedmiotów.

Robot wspomagający ludzkie ciało jest wyposażony w akumulator, który wystarcza na 4 godziny pracy i daje się naładować w zaledwie godzinę. SuitBot zwiększa zakres ruchów użytkownika (wyprostu do 50° oraz skłonu do 90°). Wspomaganie uaktywnia się przy skłonie o 65°, natomiast jest wyłączane, gdy użytkownik stoi wyprostowany.

Roboty usługowe PorterBot, ServeBot i CartBot pokazano po raz pierwszy na targach CES 2018. Są one przeznaczone do zastosowań w portach lotniczych, hotelach, supermarketach lub centrach handlowych i potrafią pomagać klientom, np. udzielając informacji, wskazując drogę, transportując bagaż lub zakupy czy dostarczając posiłki.

Nowe roboty usługowe z rodziny LG CLOi zostały wyposażone w ulepszony system autonomicznej nawigacji oraz w udoskonalone funkcje łączności, pozwalające na komunikowanie się z urządzeniami takimi jak windy i automatyczne drzwi. Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji roboty LG CLOi analizują zachowania klientów, aby stale uczyć się i doskonalić swoje funkcje.

Roboty LG CLOi są wyposażone w ekran dotykowy i funkcje rozpoznawania mowy, które ułatwiają interakcję z klientami oraz wykonywanie skomplikowanych zadań, np. odpowiadania na pytania lub obsługiwania płatności.

źródło: informacja prasowa

Komentarze