Kodiaq GT – SUV w nadwoziu Coupé debiutuje właśnie na targach China International Import Exhibition (CIIE) w Szanghaju. Model przeznaczony wyłącznie na rynek chiński podkreśla wagę, jaką czeski producent przywiązuje do tego rynku.

W pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku Škoda sprzedała w Chinach ponad ćwierć miliona aut, czyli przeszło 17% więcej niż w analogicznym okresie rok temu. Model Kodiaq GT ma łączyć w sobie zalety samochodu użytkowego ze sportowym charakterem i elegancką stylistyką.

Škoda nie żartuje mówiąc o ekspansji na rynku chińskim. Wprowadzenie modelu jest konsekwencją realizacji planu inwestycyjnego o wartości 15 miliardów Juanów (tj. ponad 8 mld PLN). Jak podkreśla Bernhard Maier, Dyrektor Generalny ŠKODA AUTO – Chiny są obecnie najsilniejszym jednolitym rynkiem producenta z Pragi. Wprowadzeniu nowego modelu mają dodatkowo towarzyszyć działania zwiększające rozpoznawalność marki.

Komentarze