Porsche konsekwentnie koncentruje się na elektromobilności i cały czas projektuje nowe hybrydy. Po linii modelowej Panamery teraz również gama wzbogaca się o flagowy wariant w postaci hybrydy Plug-in. Mowa o Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe, które dysponują największą mocą w wersji hybrydowej.

Dwie jednostki Hybrydowe
SUV oraz SUV Coupe mogą pochwalić się wyborem dwóch napędów hybrydowych. Pierwszy z nich to najmocniejszy 4-litrowy silnik V8 Biturbo (404 kW/ 550 KM) oraz jednostka elektryczna (100kW/136 KM) który dysponuje maksymalną mocą systemową 500 kW (680 KM). Napęd przenoszony jest przez 8-stopniową przekładnią Tiptronic S. Auto z takim silnikiem osiąga 900 Nm już od najniższych obrotów. Do setki przyśpiesza w 3.8 sekundy i maksymalnie rozpędza się do 295 km/h.

Drugi, słabszy silnik to 3-litrowe V6 Turbo E-Hybrid . Wariant ten rozwija moc systemową 340 kW (462 KM) i 700 Nm momentu obrotowego. W zestawieniu że standardowym pakietem Sport Chrono przyspiesza do 100 km/h W 5.1 sekundy (5.0 W przypadku sportowych pakietów obniżających masę własną) i osiąga prędkość maksymalną 253 km/h. Producent obiecuje spalanie 3.1-3.2 l/100 km lub 3.7-3.8 l/100 km w przypadku hybrydy z silnikiem V8.

Technika i ładowanie
Auto przejedzie do 43 km w trybie elektrycznym i rozpędzi się maksymalnie do 135 km/h na samym prądzie. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 14.1 kWh zamontowano pod podłogą bagażnika. Za pomocą standardowej pokładowej ładowarki AC o mocy 7.2 kW przy użyciu 400-watowego połączenia z bezpiecznikiem 16A, można go naładować do pełna w ciągu 2.4 godziny. Za pomocą gniazdka domowego (230V, 10A) ładowanie trwa 6 godzin.

Porsche są bardzo dobrze wyposażone w różne systemy i dodatki. Auta posiadają m.in. system stabilizacji przechyłów, blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi, wysoko wydajny układ hamulcowy, wspomaganie układu kierowniczego Plus i pakiet Sport Chrono. Adaptacyjne trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne zapewnia sportowe doznania oraz wygodę i bezpieczeństwo. Na życzenie można zamówić 22-calowe zamiast 21-calowych felg czy tylną oś skrętną.

Wszystkie cztery hybrydowe wersję Cayenna można już zamawiać. Ceny zaczynają się od 440 tyś za zwykłego Cayenna hybrydowego i od 469 tyś za wersję coupe. Cayenne Turbo S E-Hybrid i turbo S E-Hybrid Coupe kosztują kolejno od 843 i 864 Tyś PLN.

Źródło: https://press.pl.porsche.com/prod/presse_pag/PressBasicData.nsf/press/PAGplWelcome0?OpenDocument

Komentarze