Audi RS6 Avant nie zmienia koncepcji. Nadal pozostaje sportowym i funkcjonalnym kombi z mocnym silnikiem i napędem na cztery koła. Nowością w następnym modelu jest zelektryfikowany silnik.
Agresywna stylistyka
Najnowsza generacja Audi RS6 pojawi się jako wyjątkowo agresywnie wystylizowane kombi. Rs6 poszerzono aż o 80 mm względem standardowego A6 Avant. Wszystkie elementy zewnętrzne z wyjątkiem przednich drzwi, dachu i klapy bagażnika zostały stworzone specjalnie dla RS6. Przedni zderzak ma jeszcze ostrzejsze od poprzednika linie, a tylny wyposażono w spory dyfuzor podkreślające dwie końcówki wydechu. Reflektory w technologii laserowej RS Matrix LED oraz tylne światła diodowe są przyciemniane.
Potężna moc
Poprzedniej generacji Audi RS6 oferował silnik o mocy 560KM. Dopiero w wersji Performance miało aż 605 KM. Nowa generacja już w podstawowej wersji posiada silnik 4.0 TFSI V8 o mocy 600 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Po premierze RS6 możemy się spodziewać wersji Performance z jeszcze mocniejszym silnikiem. Największą nowością w silniku nowego modelu jest system MHEV, czyli mikro-hybrydowy układ w systemie 48-sportowym, który pozwala włączyć i wyłączyć silnik benzynowy przy prędkościach 55-160 km/h. Audi może poruszać się przez nawet 40 sekund z wyłączonym silnikiem benzynowym. Pomaga to obniżyć spalanie o 0.8l/100km.
Niesamowite osiągi
Audi RS6 od zawsze było bardzo szybkie i większość innych aut pozostawało daleko w tyle – w tym przypadku nie jest inaczej. Dzięki tak mocnej i silnikowi auto rozpędza się do pierwszej setki w czasie 3.6 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, ale można zamówić opcjonalny pakiet dynamiczny zwiększający prędkość do 280 km/h, lub pakiet dynamiczny Plus, wtedy możemy osiągnąć aż 305 km/h.
Technika i wydajność
Auto zostało wyposażone w pneumatyczne zawieszenie. Standardowo RS6 jest o 20 mm obniżone od cywilnej wersji, jednak przy niskich prędkościach za pomocą przycisku jesteśmy w stanie podnieść auto o 2 cm np. w przypadku gdy musimy podjechać pod krawężnik.
Audi posiada system odłączania cylindrów. Przy niskim obciążeniu silnika jest w stanie odłączyć cylindry nr 2, 3, 5 i 8, wtedy auto pracuje w układzie czterech cylindrów. RS6 przenosi moc za pośrednictwem 8-biegowego Automatu Tiptronic i napędu na cztery koła Quattro z rozdziałem momentu obrotowego: 40% na przednią i 60% na tylną oś. Ponadto auto wyposażone jest w system czterech kół skrętnych.
Komentarze