Daimler Trucks zaprezentował najnowszy model Mercedesa Actrosa i chwali się przeszło 60-cioma nowymi funkcjami. Do najważniejszych koncern zalicza Active Drive Assist, Active Break Assist 5, MirrorCam oraz nowy, dwuekranowy kokpit.
Active Drive Assist
System Active Drive Assist to szczególne udogodnienie dla kierowcy, które wspiera go na długich i monotonnych trasach. Active Drive Assist może nie tylko przyspieszać i hamować autonomicznie, ale może również utrzymywać pojazd na właściwym torze jazdy i pokonywać zakręty przy wyższych i niższych prędkościach.
Active Break Assist 5
Unikalny system Active Break Assist 5, który jest w stanie reagować na pieszych awaryjnym hamowaniem niezależnie czy piesi idą przed ciężarówką, zbliżają się do niej czy nagle wkraczają na jezdnię.
MirrorCam
Lusterka boczne odchodzą do przeszłości, a zamiast nich pojawiają się kamery zamontowane na kabinie – dwa wyświetlacze we wnętrzu, pokazują kierowcy obraz z tych kamer. Kierowca może zobaczyć jeszcze więcej – cyfrowe linie prowadzące zapewniają dodatkową orientację w różnych sytuacjach drogowych. Brak tradycyjnych lusterek zapewnia również lepszą widoczność, a także powoduje wzrost oszczędności paliwa, ponieważ opór powietrza jest znacznie niższy.
Ekran dotykowy zamiast przycisków i pokręteł
Czwarta funkcjonalność dotyczy miejsca pracy kierowcy ciężarówki. Kokpit w nowym Actrosie składa się głównie z dwóch dużych ekranów dotykowych. Dotychczasowy nadmiar przełączników, przycisków i pokręteł jest wyeliminowany. Wszystkimi funkcjami można sterować za pomocą dotykowych wyświetlaczy w sposób intuicyjny, znany ze smartfonów. Liczba funkcji i urządzeń w kabinie stale rośnie, ale ich sterowanie może zostać uproszczone.
Oprócz wymienionych wyżej funkcji, nowy Actros zużywa do 3 procent mniej paliwa na długich dystansach i do 5 procent mniej na trasach międzymiastowych w porównaniu do swojego poprzednika. Częściowo jest to możliwe dzięki przetwarzaniu cyfrowych map drogowych o wysokiej rozdzielczości. Tempomat Predictive Powertrain może również działać na krętych drogach i uwzględnia ronda.
Nowego Mercedesa Actrosa będzie można zobaczyć na targach IAA, które niedługo odbędą się w Hanowerze. Pojazd do masowej produkcji ma trafić na wiosnę.
Źródła materiałów:
- daimler.com
- trans.info
- youtube.com
Komentarze