Producent z Russelsheim przedstawia nowy samochód segmentu B, który ma zapewnić dobre osiągi w ruchu miejskim. Trzeba przyznać, że przy powyższym założeniu moc auta powinna być wystarczająca. Ale o samych osiągach jakie rozwija Corsa GSi kilka linijek niżej.
Opel Corsa GSi – silnik i osiągi
Hot-hatch z założenia ma łączyć funkcjonalność z ponadprzeciętnymi osiągami. Trzymając się tego, Mercedes wpakował pod maskę swojej ostatniej A-klasy silnik o astronomicznej mocy 360 KM. Z kolei od Forda dostaliśmy Focusa RS, który legitymuje się mocą 350 KM. Jednak nie są to bezpośredni konkurenci Corsy. Zatem spójrzmy na Fiestę ST – 200 KM z silnika 1,5 EcoBoost. Co wobec tego daje nam Opel? Jednostkę o pojemności 1,4 litra, która osiąga maksymalną moc na poziomie 150 KM, a moment obrotowy wynosi 220 Nm. Pierwszą setkę nowa Corsa osiągnie w 8,9 sekundy. Nie są to wyniki oszałamiające, jednak Niemcy postanowili nie przesadzać z naddatkiem mocy w aucie, które docelowo jest samochodem miejskim. Nadmiar mocy po prostu nie zostanie przekazany na asfalt i auto nie będzie przyspieszało. Mając to na względzie konstruktorzy Opla nie stawali w szranki w wyścigu zbrojeń i dostosowali moc auta do realiów ruchu miejskiego.
Opel Corsa GSi – prowadzenie
Tutaj kompromisów nie ma. Nawet przy niewielkich prędkościach zwrotność auta ma kluczowe znaczenie. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, gdzie jadąc osiedlową drogą nagle przed maskę wybiegnie dziecko. Corsa GSi za sprawą zawieszenie wziętego bezpośrednio z wersji OPC pozwoli na sprawne ominięcie przeszkody i pozwoli na skrócenie drogi hamowania do minimum. O przyczepność dbają dość szerokie opony (215 mm) założone na 18-calowe felgi.
Opel Corsa GSi – wygląd
Trzeba przyznać, że Niemcy odrobili pracę domową. Corsa GSi wygląda naprawdę dobrze. Zadziornego charakteru nadaje przemodelowany przedni zderzak z mocno podkreślonymi wlotami powietrza. Ciekawym akcentem jest niewielki wlot powietrza na masce. Z tyłu zobaczymy nowy zderzak i spojler na klapie bagażnika. Wygląd środka i zewnętrznego poszycia auta jest bardzo spójny. We wnętrzu oko cieszą takie detale, jak aluminiowe nakładki na pedały, obszyta skórą gałka zmiany biegów i sportowa kierownica. Kierowca może zasiąść w opcjonalnych kubełkowych fotelach sygnowanych przez Recaro.
Źródło: Opel
Komentarze