Polscy klienci w 2017 roku kupili 483 067 nowych samochodów osobowych, w tym tylko 146 887 samochodów powędrowało do klientów indywidualnych. Jest to wzrost o 16,1 procent w porównaniu do roku 2016, jednak dalej jesteśmy daleko od pobicia rekordowej sprzedaży z roku 1999, w którym to Polacy kupili ponad 631 tysięcy samochodów prosto z salonu. Oczywiście znowu nie zostaliśmy zaskoczeni wyborami naszych rodaków, od lat w takich rankingach królują te same marki, nierzadko nawet te same modele. Takim wstępem chciałbym Was zaprosić do listy z dziesięcioma najchętniej kupowanymi samochodami przez Polaków w 2017 roku.
Miejsce 10. Škoda Rapid
Sprzedaż ogólna: 9 448 sztuk.
Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 3 207 sztuk.
Udział w rynku: 2,0%.
Miejsce 9. Dacia Duster
Sprzedaż ogólna: 9 520 sztuk.
Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 4 179 sztuk.
Udział w rynku: 2,0%.
Miejsce 8. Renault Clio
Sprzedaż ogólna: 9 855 sztuk.
Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 2 484 sztuk.
Udział w rynku: 2,0%.
Miejsce 7. Toyota Auris
Sprzedaż ogólna: 10 538 sztuk.
Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 3 270 sztuk.
Udział w rynku: 2,2%.
Miejsce 6. Ford Focus
Sprzedaż ogólna: 10 915 sztuk.
Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: b/d.
Udział w rynku: 2,3%.
Miejsce 5. Toyota Yaris
Sprzedaż ogólna: 12 528 sztuk.
Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 6 088 sztuk (TOP 1).
Udział w rynku: 2,6%.
Miejsce 4. Volkswagen Golf
Sprzedaż ogólna: 13 269 sztuk.
Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 3 105 sztuk.
Udział w rynku: 2,7%.
Miejsce 3. Opel Astra
Sprzedaż ogólna: 15 859 sztuk.
Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 5 922 (TOP 3).
Udział w rynku: 3,3%.
Miejsce 2. Škoda Octavia
Sprzedaż ogólna: 18 719 sztuk.
Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 3 539 sztuk.
Udział w rynku: 3,9%.
Miejsce 1. Oczywiście, Škoda Fabia
Sprzedaż ogólna: 18 914 sztuk.
Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 6 008 (TOP 2).
Udział w rynku: 3,9%.
Kolejny rok, kolejny brak zaskoczenia.
Tak jak mówiłem, większość modeli powtarza się z roku na rok, nawet na bardzo podobnych miejscach. Dziwi brak Fiata Tipo, który wydawał się dość rozchwytywanym modelem. Wśród klientów zajmuje 4 miejsce, lecz w ogólnym rankingu zajmuje dopiero 12 pozycję. To właśnie obrazuje, jak małą częścią rynku nowych samochodów w Polsce są klienci indywidualni. Gdybyście pytali, to tak, specjalnie chronię nasze oczy od przodu Octavii 3 po liftingu.
Źródło: PZMot
Komentarze