Polscy klienci w 2017 roku kupili 483 067 nowych samochodów osobowych, w tym tylko 146 887 samochodów powędrowało do klientów indywidualnych. Jest to wzrost o 16,1 procent w porównaniu do roku 2016, jednak dalej jesteśmy daleko od pobicia rekordowej sprzedaży z roku 1999, w którym to Polacy kupili ponad 631 tysięcy samochodów prosto z salonu. Oczywiście znowu nie zostaliśmy zaskoczeni wyborami naszych rodaków, od lat w takich rankingach królują te same marki, nierzadko nawet te same modele. Takim wstępem chciałbym Was zaprosić do listy z dziesięcioma najchętniej kupowanymi samochodami przez Polaków w 2017 roku.

Miejsce 10. Škoda Rapid

źródło: Škoda

Sprzedaż ogólna: 9 448 sztuk.

Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 3 207 sztuk.

Udział w rynku: 2,0%.

Miejsce 9. Dacia Duster

źródło: Dacia

Sprzedaż ogólna: 9 520 sztuk.

Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 4 179 sztuk.

Udział w rynku: 2,0%.

Miejsce 8. Renault Clio

źródło: Renault

Sprzedaż ogólna: 9 855 sztuk.

Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 2 484 sztuk.

Udział w rynku: 2,0%.

Miejsce 7. Toyota Auris

źródło: Toyota

Sprzedaż ogólna: 10 538 sztuk.

Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 3 270 sztuk.

Udział w rynku: 2,2%.

Miejsce 6. Ford Focus

źródło: Ford

Sprzedaż ogólna: 10 915 sztuk.

Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: b/d.

Udział w rynku: 2,3%.

Miejsce 5. Toyota Yaris

źródło: Toyota

Sprzedaż ogólna: 12 528 sztuk.

Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 6 088 sztuk (TOP 1).

Udział w rynku: 2,6%.

Miejsce 4. Volkswagen Golf

źródło: Volkswagen

Sprzedaż ogólna: 13 269 sztuk.

Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 3 105 sztuk.

Udział w rynku: 2,7%.

Miejsce 3. Opel Astra

źródło: Opel

Sprzedaż ogólna: 15 859 sztuk.

Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 5 922 (TOP 3).

Udział w rynku: 3,3%.

Miejsce 2. Škoda Octavia

źródło: Škoda

Sprzedaż ogólna: 18 719 sztuk.

Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 3 539 sztuk.

Udział w rynku: 3,9%.

Miejsce 1. Oczywiście, Škoda Fabia

źródło: Škoda

Sprzedaż ogólna: 18 914 sztuk.

Sprzedaż wśród klientów indywidualnych: 6 008 (TOP 2).

Udział w rynku: 3,9%.

Kolejny rok, kolejny brak zaskoczenia.

Tak jak mówiłem, większość modeli powtarza się z roku na rok, nawet na bardzo podobnych miejscach. Dziwi brak Fiata Tipo, który wydawał się dość rozchwytywanym modelem. Wśród klientów zajmuje 4 miejsce, lecz w ogólnym rankingu zajmuje dopiero 12 pozycję. To właśnie obrazuje, jak małą częścią rynku nowych samochodów w Polsce są klienci indywidualni. Gdybyście pytali, to tak, specjalnie chronię nasze oczy od przodu Octavii 3 po liftingu.

Źródło: PZMot