Flagowa limuzyna Volkswagena przeszła kurację odświeżającą. Auto otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in, sportową wersję R oraz po raz pierwszy dostępna będzie odmiana Shooting Brake, czyli sportowo stylizowane kombi.
Volkswagen Arteon ma za sobą trzy lata rynkowej obecności. To duże luksusowe auto segmentu przełomu segmentów D i E. W gamie niemieckiego producenta zastąpiło Volkswagena CC oraz wcześniejszy model Passat CC. Arteon podobnie jak obecna generacja Passata, zbudowany został na płycie podłogowej MQB Platform, jednak sam producent pozycjonuje ten model nieco wyżej. Nazwa modelu nawiązuje do nieznanego w Europie, luksusowego Volkswagena Pideon, następcy znanego już na naszym rynku Phaetona. Po trzech latach produkcji Arteon przyszedł czas na kurację odświeżającą. Arteon oprócz zmian w jednostkach napędowych otrzymał nową wersję nadwoziową – Shooting Brake!
Shooting Brake
Tworzenie kombi na podstawie sportowego sedana nie jest niczym nowym. Jednym z pionierów był Mercedes-Benz, oferując w tej wersji model CLS. Dziś ten typ nadwozia już nie szokuje i jest w modzie biorąc pod uwagę sprzedaż Mercedesa CLA czy nowej Kia Proceed. Volkswagen chce być natomiast producentem, który jako pierwszy zaoferuje auto tego typu w segmencie D. Dla niemieckiego producenta może to okazać się strzałem w dziesiątkę, ponieważ aż 80 proc. sprzedawanych egzemplarzy Passata to wersje kombi!
Przód prezentowanego auta nie odbiega od tego z nadwoziem typu Fastback. Różniece zaczynają się dopiero dalej. Patrząc na auto z boku, uwagę przykuwa mocno opadająca, przedłużona linia dachu. Równolegle do niej poprowadzona została linia okien. Tył auta dzięki szerszym błotnikom wydaje się masywniejszy.
Volkswagen Arteon z klasycznym nadwoziem, należy do jednych z większych aut w segmencie. Jego długość wynosi 4862 mm, szerokość 1871 mm, wysokość 1450 mm. Rozstaw osi to 2837 mm. Producent nie podaje na razie, jak na tym tle kształtować się będą wymiary zewnętrzne Arteona Shooting Brake.
Nowości technologiczne
We wnętrzu odnajdziemy nową tablicę rozdzielczą podkreślającą luksusowy charakter i dynamiczną stylistykę Arteona. Do obsługi klimatyzacji zastosowano dotykowe pole. To samo rozwiązanie znajdziemy na nowej wielofunkcyjnej kierownicy. Nowością jest również możliwość bezprzewodowego korzystania z aplikacji poprzez App Connect Wireless dla Apple CarPlay oraz Android Auto. Nowym akcentem dostępnym we wnętrzu Arteona i Arteona Shooting Brake jest wysokiej klasy system audio firmy Harmann/Kardon.
W nowym Arteonie odnajdziemy Travel Assist umożliwiający częściowo automatyczną jazdę w przedziale prędkości od 0 do 210 km/h. Dzięki niemu kierowca może znacznie wygodniej i bezpieczniej poruszać się w korku. Elementem tego systemu jest aktywny tempomat ACC z wyprzedzeniem regulujący prędkość jazdy. Dostosowuje on prędkość do znaków ograniczenia, zmniejsza ją w terenie zabudowanym, w zakrętach, na rondach i skrzyżowaniach odpowiednio dopasowując do sytuacji na drodze. W ramach systemu Travel Assist działają również Lane Assist utrzymujący pojazd w środku pasa ruchu, oraz system awaryjnego hamowania Front Assist z funkcją rozpoznawania obecności pieszych na jezdni.
Poszerzono też zakres działania kamery cofania. Ma ona teraz dodatkowo m.in. funkcję Cornerview (zwiększenie na ekranie kąta widzenia kamery z 90 do 170 stopni) oraz zapewnia dodatkowy obraz przedstawiający z góry zaczep przyczepy, co ułatwia jej podłączenie do samochodu.
Nowego Arteona uzbroimy również w opcjonalny Active Lighting System. W tym przypadku diodowe reflektory stają się swego rodzaju systemem asystującym. Jeszcze zanim samochód znajdzie się w odpowiedniej pozycji do wjazdu w zakręt, reflektory ten zakręt oświetlą. Active Lighting System składa się z dwóch LED-owych reflektorów z tzw. soczewkami projekcyjnymi. Elementem tego systemu są również światła drogowe Dynamic Light Assist oraz działające z wyprzedzeniem dynamiczne światła oświetlające zakręt pod takim samym kątem, pod jakim w danej chwili skręcona jest kierownica.
Jednostki napędowe
Arteon i Arteon Shooting Brake oferowane będą z czterema jednostkami benzynowymi (TSI), dwoma turbodieslami (TDI) oraz hybrydowym zespołem napędowym plug-in (eHybrid).
Jednostki TSI dostępne będą w wariantach o mocy 150 KM, 190 KM, 280 KM. W przypadku silnika Arteonie R będzie to 320 KM. Jednostka TSI wykorzystywana jest również w hybrydowym zespole napędowym 156 KM, wspomagana przez silnik elektryczny o mocy 115 KM. Jednostki TDI mają moc 150 KM i 200 KM.
Komentarze