Volkswagen ID.3 czyli samochód który ma zelektryfikować motoryzacyjnie Europę, aktualnie dostępny jest w siedmiu wersjach wyposażeniowych. W przyszłym roku do oferty dołączy wariant bazowy z ceną poniżej 130 tysięcy złotych.
Polscy klienci mają do wyboru samochody w dwóch wariantach akumulatorowych – z akumulatorem o pojemności 58 kWh lub 77 kWh. Początkowo wszystkie wersje elektrycznego modelu Volkswagena oferowane są z silnikiem o mocy maksymalnie 204 KM, który współpracuje z jednobiegową przekładnią automatyczną.
Volkswagen ID.3, z akumulatorem o pojemności 58 kWh (teoretyczny zasięg według normy WLTP to 426 km), dostępny jest w następujących wersjach wyposażeniowych:
- Pro Performance za 155 890 złotych
- Pro Performance Life za 164 490 złotych
- Pro Performance Business za 178 190 złotych
- Pro Performance Style za 178 990 złotych
- Pro Performance Family za 182 890 złotych
Pojazd wyposażony w akumulator o pojemności 77 kWh ma natomiast teoretyczny zasięg do 550 kilometrów. Ceny katalogowe przedstawiają się następująco:
- Pro S za 179 990 złotych
- Pro S Tour za 214 490 złotych
Wariant z akumulatorem o pojemności 45 kWh, pozwalającym pokonać 330 km trafi do oferty w przyszłym roku. Wszystkie wersje akumulatorowe według zapewnień producenta powinny zachować swoje 70% sprawności aż do pokonania 160 000 km lub do 8 lat. Dysponując prądem o mocy 100 kW akumulator można naładować w ciągu 30 minut do poziomu, który zapewni zasięg 290 km. W ofercie producenta nabyć można również ładowarki Id. Charger (Charger/Charger Connect/Charger Pro) w cenach od 1729 zł do 3 669 zł. Przy mocy ładowania 11 kW ID.3 zostanie naładowany w 80% w ciągu 6 godzin. Ładując auto przy mocy 7,4 kW pojazd zostanie całkowicie naładowany przez noc.
Seryjnie Volkswagen ID.3 w wersji podstawowej (Pro Performance) posiada m.in. systemy asystujące: Front Assist, monitoring utrzymania pasa ruchu oraz funkcję automatycznego rozpoznawania znaków drogowych, reflektory w technologii LED, klimatyzację automatyczną Climatronic, a także czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
Warto podkreślić fakt, że ID.3 jako pierwszy elektryczny samochód koncernu, jest modelem, którego produkcja i użytkowanie nie naruszają ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Aby to osiągnąć, w procesie produkcji podzespołów i akumulatorów, jak również samego auta, postawiono m.in. na konsekwentne wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Emisję CO2, której w procesie produkcji nie udało się uniknąć, zrekompensowano uczestnictwem w certyfikowanych projektach służących ochronie klimatu.
Według zapewnień generalnego importera, w przyszłym roku dostępna będzie również wersja ID.3 Pure z akumulatorem o pojemności 45 kWh, z ceną poniżej 130 000 złotych. To dobry prognostyk biorąc pod uwagę dość szeroką już rynkową konkurencję (Nissan Leaf, Hyundai Kona,Kia e-Niro).
Komentarze