Znane są już dane za rok 2017 pod względem awaryjności samochodów. Ranking według mechaników wygrywa Honda Civic 8-ej generacji oraz Toyota Yaris II generacji. Nieoczekiwanie wysoko znalazło się również miejsce dla przedstawiciela starszej generacji pojazdów niemieckiego producenta.

Jak co roku swój niezależny ranking prezentuje strona ProfiAuto. Powstaje on na bazie aut oddanych do serwisów wymienionej sieci warsztatów. Przy takim teście oceniane, w szkolnej skali od 1 do 6, są takie elementy jak: elektryka, karoseria, napęd oraz zawieszenie. Mamy również informację o najczęstszych awariach danego modelu na rynku. Przy analizie awaryjności możemy również podzielić dane na ranking według ceny zakupu, typu nadwozia, rodzaju paliwa czy najprościej, według marki samochodów.

W ogólnym rankingu, aż dwa auta uzyskały najwyższą notę 4.9, co daje obu producentom najwyższy stopień na podium. Wygranymi wielkiego testu są Honda Civic 8-ej generacji, która była produkowana w latach 2006-2011 i popularny „mieszczuch” japońskiego producenta, Toyota Yaris II wytwarzana w latach 2005-2011.

Mechanicy do obu japońskich wygranych aut proponują silniki diesla. Hondę najlepiej zestawić z silnikiem 2.2 l, natomiast przedstawiciela segmentu klasy B najlepiej wybrać z jednostką wysokoprężną 1.4 l. Jako najczęstszą usterkę w Civicu wybrano korozję na styku drzwi z dachem, natomiast „Yariska” cierpi najliczniej na awarię sond lambda.

Porównania obu zwycięzców dostępne są po kliknięciu w podane linki:

Zapraszamy również do przeczytania TESTU napisanego przez naszego redakcyjnego kolegę o najnowszej generacji Civica.

Natomiast na najniższym stopniu „pudła” uplasował się przedstawiciel producenta z Ingolstadt. Mechanicy sieci ProfiAuto zdecydowali, że Audi A4 generacji B5 z notą 4.8 zajmie „medalową pozycję”. Najlepiej o skali zaskoczenia tym wyborem będzie fakt, że generacja oznaczona symbolem B5 wchodziła na rynek w roku 1994, a produkcję zakończono 7 lat później. W tym wypadku werdykt, co do jednostki napędowej nie był natomiast tak jednoznaczny, gdyż poczciwą A4 najlepiej zestawić z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1.9 lub turbodoładowanego benzyniaka o pojemności 1.8. Przedstawiciel grupy VAG dużą część punktów stracił w kategorii zawieszenia, co potwierdza również wybór najczęstszej awarii, luzów w przednim wielowahaczowym zawieszeniu.

Szczegółowe dane dotyczące następcy modelu Audi 80 możemy znaleźć po wejściu w dany link:

Całość rankingu można przeczytać natomiast tutaj.
Źródło: profiauto

Komentarze