Od pewnego czasu Francuzi stawiają swoje auta na wyższym zawieszeniu. Kontynuując ten trend przedstawiają światu kolejny model, który śmiało można określić mianem SUV-a. Mowa o C5 Aircross.
Citroën C5 Aircross – wygląd i wyposażenie
Z zewnątrz wielkiego zaskoczenia nie ma. Citroën nie zrobił odstępstwa od znanej od paru lat linii stylistycznej. Z przodu zauważymy charakterystycznie podzielone na dwie strefy światła oraz bardzo wysoko pociągniętą linię maskownicy chłodnicy. Pośród wielu obłości i zaokrągleń w każdym możliwym miejscu znajdziemy kolorowe wstawki, które są ciekawym urozmaiceniem linii nadwozia i podkreślają nowoczesny charakter obserwowanej konstrukcji. Standardowo dla aut uterenowionych dolna część karoserii została obita plastikowymi elementami, które mają uniemożliwić zarysowanie lakieru podczas jazdy terenowej. Producent przewiduje aż 30 konfiguracji kolorystycznych.
C5 Aircross jako godny następca (może nie w prostej linii, ale jednak zastępuje wycofany ze sprzedaży model C5) oferuje bagażnik o pojemności 580-720 litrów. Regulacja wielkości bagażnika możliwa jest za sprawą zastosowania przesuwnej tylnej kanapy. We wnętrzu nie zabraknie też rozwiązań wspomagających kierowcę podczas jazdy. Na pokładzie znajdziemy Highway Driver Assist umożliwiający autonomiczną jazdę poziomu drugiego, czy też Grip Control dla lepszego przeniesienia napędu na grząskiej nawierzchni. Wnętrze auta jest bardzo przyjemne w odbiorze za sprawą zastosowania komponentów w ciepłej tonacji kolorystycznej. Nowoczesny charakter podkreśla zastosowanie wyświetlacza w miejscu zegarów oraz użycie dotykowego panelu na środku deski rozdzielczej. Producent zapewnia, że dzięki miękko zestrojonemu zawieszeniu i odpowiednio wyprofilowanym fotelom podróż C5 Aircross’em będzie niezwykle komfortowa.
Auto ma być dostępne w sprzedaży pod koniec 2018 roku, a wersja Plug-in Hybrid PHEV z końcem 2019 roku. Z niecierpliwością czekamy na parametry napędu nowej hybrydy.
Citroën C5 Aircross – parametry techniczne
Nadwozie nowego Citroëna C5 Aircross ma długość 4,5 metra. Samochód z prześwitem 230 mm pozwoli na zjechanie z utwardzonej drogi bez większych obaw o uszkodzenie elementów podwozia, a relingi dachowe oprócz tego, że są ciekawym akcentem stylistycznym to pozwalają na przewiezienie dodatkowego ładunku na wyjazd wakacyjny.
Źródło: Citroen
Komentarze