Nissan kończy sprzedaż dwóch samochodów kompaktowych znajdujących się w jego ofercie. Powodem tego działania jest spadek zainteresowania pojazdami tego segmentu oraz płynne przejście klientów w stronę SUV-ów, które od początku roku intensywnie zwiększają swój udział w rynku.
W salonach producenta nie zobaczymy już Nissana Pulsara oraz Almery oferowanej na rosyjskim rynku. To nie oznacza jednak braku kompaktów w ofercie. W przypadku starego kontynentu gama zdominowana zostanie przez elektrycznego Leafa, który w zasadzie jest niczym innym jak ekologicznym Pulsarem.
Pulsar
Wprowadzony został na rynek w roku 2014 i miał stanowić bezpośrednią konkurencję dla VW Golfa czy Forda Focusa, a przy okazji miał wypełniać lukę w zasięgu Nissana w Europie, która powstała po zakończeniu sprzedaży Almery w roku 2006. Producent prognozował sprzedaż Pulsara na poziomie 65 000 egzemplarzy rocznie, podczas gdy w ostatnim roku sprzedanych zostało nieco ponad 25 000 sztuk. Produkowany był w hiszpańskiej fabryce marki.
Almera
Pojawiła się na rynku rosyjskim w roku 2013 i od razu stała się hitem sprzedaży osiągając wynik na poziomie 46 tyś. sztuk. Wytwarzana była w należącej do Renault fabryce AutoVAZ w Togliatti. Warto zaznaczyć, iż Nissan stale poszerza udział na rynku, który obecnie sięga 7%. Wszystko dzięki szeroko zakrojonej akcji marketingowej, która jak widać przynosi korzyści.
Różnorodność rynku samochodów kompaktowych zaczyna wymierać, a na placu boju pozostają liderzy oraz ci, którzy dopiero na ten rynek wstępują. Oby decyzja o rezygnacji z produkowania aut tego segmentu nie była gwoździem do trumny.
Źródło: Automotive News Europe
Komentarze