Mercedes od lat sprzedawał prawie niezmieniony samochód jakim jest G-klasa. Zmiany przeprowadzone w każdej kolejnej generacji były prawie niezauważalne. Aż do teraz. Najmocniejsza odmiana znanej wszystkim fanom motoryzacji terenówki doczekała się porządnego liftingu z zewnątrz oraz zupełnie nowego wnętrza.

Mercedes-AMG G63 – silnik i skrzynia biegów

Zacznę od przedstawienia tego, co w odmianie AMG najciekawsze. Silnik to widlasta ósemka, która dzięki wyposażeniu w dwie turbiny osiąga moc 585 KM oraz moment obrotowy o wartości 850 Nm. Pierwsza setka pojawi się na zegarze po 4,5 sekundy, czemu towarzyszy akompaniament układu wydechowego, którego końcówki umiejscowiono z boku nadwozia zaraz przed tylnym kołem. Prędkość maksymalna została ograniczona do 220 km/h, jednak za dopłatą może być o 20 km/h większa.

Ciekawostką jest ułożenie turbosprężarek między rozchodzącymi się ku bokom głowicami. Taki zabieg ma zagwarantować zwartość całej konstrukcji, lepszą responsywność układu doładowania i niższą emisję spalin.

Skoro padł już temat emisji spalin to należy wspomnieć o układzie odłączania cylindrów podczas jazdy. W zakresie od 1000 do 3250 obr/min w czterech cylindrach przestaje zachodzić proces spalania paliwa, co ma skutkować spadkiem jego zużycia. Średnia wartość spalania to 13,2 litra na każde przejechane 100 km.

Mercedes-AMG G63 jest wyposażony w skrzynię biegów AMG Speedshift TCT 9G. Pozwala ona na jazdę w trybie automatycznym, jak i na zmianę przełożeń z kierownicy. Trzeba zwrócić uwagę, że auto pozwala na kręcenie silnika do samego odcięcia zapłonu nie zmieniając automatycznie biegu na wyższy (w trybie sportowym).

Mercedes-AMG G63 – zawieszenie i napęd

Po raz pierwszy z przodu pracuje niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Z tyłu – oś sztywna z pięcioma wahaczami na koło. Prześwit Mercedesa wynosi 241 mm. Pozwala to na dość śmiałą jazdę w terenie. Pomoże w tym adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control. Producent jednak niebezpośrednio informuje kierowcę, że Gelenda w wersji AMG jest autem głównie na drogi utwardzone, gdyż do wyboru nie ma trybu jazdy w terenie. Możemy wybrać jedno z trzech ustawień: Comfort, Sport, Sport+.

Mercedes-AMG G63 – wygląd

Mercedes-AMG G63 nie uciekł od pudełkowatej bryły nadwozia. Zyskała ona jednak na świeżości poprzez jej delikatne zaoblenie i przeprojektowanie świateł i zderzaków. Auto stoi na 22-calowych kołach, za którymi widać perforowane tarcze hamulcowe i solidne zaciski. Nowe światła mogą występować w wersji Multibeam Led. Składają się one z 84 modułów, które precyzyjnie sterują wiązką bardzo jasnego światła w taki sposób, aby nie oślepiać kierowców przed nami.

G63 otrzymał całkowicie przeprojektowane, nowoczesne wnętrze, żywo nawiązujące do ikonicznego designu nadwozia. Okrągłe reflektory mają swoje odbicie w kształcie otworów wentylacyjnych, a kierunkowskazy – w wyglądzie maskownic głośników. Oczywiście w kabinie nie zabrakło wizytówek Klasy G w postaci uchwytu przed pasażerem oraz chromowanych przełączników blokad dyferencjałów. Alternatywą dla standardowych wskaźników analogowych jest panoramicznych kokpit z instrumentami cyfrowymi. Tworzą go dwa 12,3-calowe ekrany, zabudowane pod wspólną taflą szkła. Kierowca ma do wyboru trzy wersje wskaźników: klasyczną, sportową i progresywną.

Źródło: Mercedes

Komentarze