Pamiętacie wielką kampanię promocyjną Audi Q8? Auta w stylu SUV Coupé, które stanęło do walki z BMW X6 oraz Mercedesem GLE. Postanowiliśmy sprawdzić, jak od momentu wejścia na rynek sprzedaje się nowy produkt z Ingolstadt.
Wejście Audi Q8 na rynek spowodowało medialną kampanię okraszoną przewagą tego modelu nad konkurentami. Auto debiutowało w polskich salonach w sierpniu z jedną wersją silnikową 50 TDI quattro tiptronic o mocy 286 koni mechanicznych. W podstawowej wersji samochód kosztuje 369 tysięcy złotych.
Czas jaki daliśmy na pomiar sprzedaży to 3 miesiące od wejścia na rynek, także jak postanowiliśmy tak uczyniliśmy i swoje zapytanie wysłaliśmy do działu PR Audi.
Od sierpnia do końca października sprzedaliśmy 284 samochody Audi Q8 – informuje nas Leszek Kempiński, Kierownik PR Audi.
Okres sprzedażowy trwał więc 92 dni. Mając stan sprzedaży możemy dojść do wniosku, że średnio jednego dnia sprzedawane są 3 sztuki Audi Q8. Efekt nowości? Mądrej polityki promocyjnej? Ciężko jednoznacznie stwierdzić. Na pewno wejście nowego gracza w tej klasie spowodowało poruszenie u rywali.
Przedstawione dane pozwalają określić, że póki co nowy produkt niemieckiego producenta można określić mianem hitu. Średni przychód każdego dnia na poziomie miliona złotych robi wrażenie. Ciekawe również czy sprzedaż pójdzie w górę, gdy do wyboru będzie dostępna inna jednostka napędowa niż 50 TDI.
Źródło: informacja własna
Komentarze