Porsche podąża za wszechobecną modą na duże SUV’y Coupe. Cayenne Coupe staje w szranki z takimi tuzami jak Mercedes GLE Coupe, BMW X6 oraz Audi Q8.
Do gamy modelowej niemieckiego Porsche dołącza wersja Coupe dla Cayenne trzeciej generacji. Nowy model wyceniony został na 411 tys. złotych. Oprócz bazowej odmiany, dostępne są Cayenne Coupe S oraz Turbo. Wejście na rynek wykreowany przez BMW X6 nie będzie łatwe. Cayenne Coupe oferuje jednak coś „ekstra”, stylistyką nawiązując do sportowego charakteru 911.
Nadwozie
Linia nadwozia nowego Cayenne Coupe jest zgodna z filozofią dzisiejszych Coupe-SUV. Z przodu dzieje się niewiele ponieważ przedni pas jest niemal identyczny ze standardowym Cayenne. Różnice rozpoczynają się tuż za słupkiem B. Linia dachu bardzo mocno opada, a tylna szyba zwęża się w kierunku tylnego zderzaka. Panoramiczny dach (opcjonalnie może być wykonany z włókna węglowego) wykończony jest delikatnym aktywnym skrzydłem. Z tyłu, tuż nad lampami znalazł się również drugi spojler, będący częścią aerodynamicznego systemu – Porsche Active Aerodynamics. Całość dopełniają niezwykle masywne nadkola.
Wnętrze
Wewnątrz Cayenne Coupe fani marki odnajdą się bardzo szybko. Deska rozdzielcza jest typowa dla niemieckiego producenta i całej gamy modelowej. Kierowca, oprócz wspaniałej jakości materiałów otrzymuje parę regulowanych foteli sportowych w ośmiu zakresach, 12-calowy system audio-nawigacyjny, centralnie umieszczony analogowy obrotomierz i zestaw wskaźników cyfrowych. Mocno opadająca linia nadwozia spowodowała również zmiany w drugim rzędzie. Przerobiono tylną “kanapę” i teraz ma ona dwa oddzielne fotele. Nadwozie coupe pozbawiło auto również kilku centymetrów nad głowami.
Silniki
Auto oferowane jest z dwoma silnikami. Standardowo Cayenne Coupe wyposażono w turbodoładowany silnik benzynowy V6 o pojemności 3,0 litrów i mocy 340 KM z momentem obrotowym wynoszącym 450 Nm. Napęd przenoszony będzie poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów do wszystkich czterech kół, oferując sprint 0-100km/h w ciągu sześciu sekund. Prędkość maksymalna to 250 kilometrów na godzinę.
Drugim wariantem jest Coupe S i Turbo z turbodoładowaną 4,0-litrową jednostką benzynową V8, o mocy 550KM i 770 Nm momentu obrotowego. Silnik dla tych wersji adaptowany został z obecnego Cayenne Turbo, wraz z przekładnią i napędem na cztery koła. Sprint od 0 do 100km na godzinę zajmie 3,9 sekundy, a maksymalną prędkość to 285 kilometrów na godzinę.
Niebawem do oferty dołączyć ma hybrydowa wersja typu plug-in. Podobnie jak w przypadku jednostek benzynowych, będzie to technologia w całości zapożyczona od zwykłego modelu.
Ceny
Standardowe wyposażenie obejmuje zestaw 20-calowych aluminiowych felg, aktywne zawieszenie, panoramiczny szklany dach, pakiet „Sport Chrono” Porsche oraz przednie i tylne czujniki parkowania. Opcjonalnie, kupujący mogą wyposażyć się w lekki pakiet sportowy, który obejmuje 22-calowe felgi aluminiowe, dach z włókna węglowego, a w przypadku Turbo Coupe – sportowy układ wydechowy.
Ceny nowego modelu zaczynają się od 411 tys. złotych. Coupe S kupimy za 498 tys. złotych a Turbo Coupe to wydatek aż 720 tys zł.
Poznaj również 911 nowej generacji – Nowe Porsche 911
Źródło: materiały prasowe Porsche
Komentarze