Porsche ulega modzie na auta typu coupe-SUV. Cayenne Coupe staje w szranki z takimi tuzami jak Mercedes GLE Coupe, BMW X6 oraz Audi Q8.

Porsche właśnie wypuściło wersję coupe dla Cayenne trzeciej generacji. Nowy model wyceniony został na 411 tys. złotych. Do salonów trafi w maju tego roku, a jego zadaniem będzie wejście na rynek wykreowany poniekąd przez BMW X6.

Nadwozie

Linia nadwozia nowego Cayenne Coupe jest zgodna z filozofią dzisiejszych coupe-SUV. Z przodu jest prawie identyczny ze standardowym Cayenne. Różnice rozpoczynają się tuż za słupkiem B. Linia dachu bardzo mocno opada, a tylna szyba zwęża się w kierunku tylnego zderzaka. Panoramiczny dach (opcjonalnie może być wykonany z włókna węglowego) wykończony jest delikatnym aktywnym skrzydłem. Z tyłu, tuż nad lampami znalazł się również drugi spojler, będący częścią aerodynamicznego systemu – Porsche Active Aerodynamics. Całość dopełniają masywne nadkola.

Wnętrze

Wewnątrz Cayenne Coupe fani marki odnajdą się bardzo szybko. Deska rozdzielcza jest typowa dla niemieckiego producenta i całej gamy modelowej. Kierowca, oprócz wspaniałej jakości materiałów otrzymuje parę regulowanych foteli sportowych w ośmiu zakresach, 12-calowy system audio-nawigacyjny, centralnie umieszczony analogowy obrotomierz i zestaw wskaźników cyfrowych. Mocno opadająca linia nadwozia spowodowała również zmiany w drugim rzędzie. Przerobiono tylną „kanapę” i teraz ma ona dwa oddzielne fotele. Nadwozie coupe pozbawiło auto również kilku centymetrów nad głowami.

Silniki

Auto oferowane będzie z dwoma silnikami. Standardowo Cayenne Coupe wyposażony będzie w turbodoładowany silnik benzynowy V6 o pojemności 3,0 litrów i mocy 330 KM z momentem obrotowym wynoszącym 450 Nm. Napęd przenoszony będzie poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów do wszystkich czterech kół, oferując sprint 0-100km/h w ciągu sześciu sekund. Prędkość maksymalna to 250 kilometrów na godzinę.

Drugim wariantem jest Turbo Coupe z turbodoładowaną 4,0-litrową jednostką benzynową V8, o mocy 535KM i 770 Nm momentu obrotowego. Silnik adaptowany został z obecnego Cayenne Turbo, wraz z przekładnią i napędem na cztery koła. Sprint od 0 do 100km na godzinę zajmie 3,9 sekundy, a maksymalną prędkość to 285 kilometrów na godzinę.

Chociaż nie jest dostępna w momencie premiery, prawdopodobnie hybrydowa wersja Cayenne Coupe typu plug-in będzie oferowana jako technologia w całości zapożyczona od zwykłego modelu.

Ceny

Standardowe wyposażenie obejmuje zestaw 20-calowych aluminiowych felg, aktywne zawieszenie, panoramiczny szklany dach, pakiet „Sport Chrono” Porsche oraz przednie i tylne czujniki parkowania. Opcjonalnie, kupujący mogą wyposażyć się w lekki pakiet sportowy, który obejmuje 22-calowe felgi aluminiowe, dach z włókna węglowego, a w przypadku Turbo Coupe – sportowy układ wydechowy.

Ceny nowego modelu zaczynają się od 411 tys. złotych.

A co Ty uważasz o autach tego typu? Czy SUV może mieć żyłkę sportowca? Podziel się z nami komentarzem.

Źródło: autoexpress

Komentarze