Citroën rozpoczyna elektryczną ofensywę. Na pierwszy ogień trafia flagowy model C5 Aircross SUV. Auto otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in.
Życzliwie przyjęty przez rynek największy SUV Citroëna uchodzi za wzór komfortu podróżowania. Od dziś C5 Aircross będzie mógł korzystać z dobrodziejstw hybrydowego zespołu napędowego, który obejmuje silnik benzynowy PureTech o mocy 180 koni mechanicznych oraz jednostkę elektryczną 80 kW, współpracującą z automatyczną skrzynią biegów e-EAT8. Systemowa moc całego układu wynosi 225 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy osiąga wartość rzędu 320 Nm.
Citroen C5 Aircross Hybrid dysponuje dodatkowym akumulatorem trakcyjnym litowo-jonowym 13,2 kWh. W trybie jazdy bezemisyjnej samochód jest w stanie pokonać dystans w granicach do 50 kilometrów. Jazda wyłącznie w trybie elektrycznym gwarantuje również bezstresową podróż, w dyskretnej atmosferze bez hałasu, szarpnięć i drgań.
Warto podkreślić również fakt, że oprócz wspomnianego C5 Aircross Hybrid francusko-niemiecka (od niedawna również w części włoska) Grupa PSA pozycjonuje też w omawianym segmencie rynku swoich reprezentantów takich jak Opel Grandland X Hybrid oraz Peugeot 3008 GT Hybrid.
Elektryczna ofensywa producentów trwa w najlepsze. Nowy Citroën C5 Aircross Hybrid dołącza do hybrydowego gremium. Oprócz jazdy niskoemisyjnej i bezemisyjnej oferuje również sporą dawkę komfortu.
Źródło: citroen-media
Komentarze