Siódma już generacja popularnej piątki przeszła właśnie kurację odświeżającą. Zmiany dotknęły elementy nadwozia, listę wyposażenia oraz jednostki napędowe.

Seria 5 to jeden z najważniejszych modeli niemieckiej marki. Obecna siódma generacja obecna jest na rynku od 2016 roku zyskując ponad 600 tys. nabywców. Przeprowadzony właśnie face lifting ma u umocnić rynkową pozycję tego auta. Modernizacja modelu przynosi naprawdę sporo zmian. Dotyczą one zarówno stylistyki nadwozia i wnętrza ale także rozwiązania techniczne i jeszcze dłuższą listę wyposażenia.

Z zewnątrz auto zwiększyło minimalnie swoje wymiary. Zarówno sedan jak i kombi mierzą teraz 4963mm (to o 27 i 21mm więcej niż dotychczas). Zauważalne zmiany znajdziemy w przedniej oraz tylnej części nadwozia. Z przodu, zmodernizowane auto rozpoznamy po odświeżonym pasie przednim – poszerzono nerki grilla a reflektory Full-LED są bardziej wysmuklone (opcjonalnie dostępne są również światła laserowe). Najbardziej zauważalne zmiany dotyczą jednak tylnej części nadwozia. Tylne lampy LED 3D otrzymały ciemne obramowania, zmieniono również wygląd zderzaka oraz końcówki rur wydechowych – są teraz trapezoidalne. Paleta felg ze stopów lekkich zawiera nowe wzory w rozmiarach od 17 do 20 cali.

Zmiany we wnętrzu to m.in. nowa kierownica z przyciskami do sterowania systemami pokładowymi. Kokpit podstawowych odmian zachował klasyczne zegary i ekran systemu multimedialnego o przekątnej 10,25cala. Opcjonalnie uzbroimy auto w wirtualne zegary o przekątnej 12,3 cala oraz dotykowy ekran tej samej wielkości. W aucie debiutuje nowa generacja nawigacji BMW Maps z integracją z danymi w chmurze. Wspomoże to w szybkiej kalkulacji docelowych tras oraz efektywniejszym prowadzeniu np. w unikaniu korków.

Wszystkie dostępne jednostki napędowe otrzymały wsparcie w postaci miękkiego układu hybrydowego 48V. Oferuje on dodatkowe 12 KM mocy uaktywnianej podczas wyprzedzania i przyśpieszania oraz istotnie wspiera płynniejszą pracę silnika i systemu start-stop. Ponadto możliwa jest również funkcja ,,żeglowania” w zakresie prędkości 25-160km/h.

Nowe BMW serii 5 można już zamawiać u dilerów marki. Katalogowe ceny zaczynają się od 197 900zł. Za najtańszą hybrydę plug-in zapłacimy 240 600zł.  Seria 5 w dalszym ciągu łączy cechy z jednej strony auta reprezentacyjnego i luksusowego a z drugiej funkcjonalnego i luksusowego.

BMW

Komentarze