Nowe BMW serii 4 Cabrio to połączenie radości z jazdy z nadwoziem typu cabrio. Ponadto najnowsza generacja fascynuje sportowo eleganckim designem i świetnymi osiągami.

BMW prezentuje najnowszą generację modelu klasy średniej-serię 4 cabrio. Najnowsza generacja czteroosobowego kabrioletu fascynuje sportowo eleganckim designem w aktualnym języku stylistycznym marki, nową koncepcją miękkiego dachu oraz znacznie lepszymi osiągami w porównaniu z poprzednim modelem. Tym razem, stylistycznie auto znacząco różni się od limuzyny.

BMW serii 4 Cabrio

Pierwsze spojrzenie przykuwa, potężna pionowa atrapa chłodnicy BMW. Podobnie do innych serii, rozrosła się do niebotycznych rozmiarów. Charakterystyczne nerki w tym wydaniu wymagają jednak pewnego przyzwyczajenia. Wykończenie stanowią ekstremalnie płaskie reflektory w technologii diodowej w wyposażeniu standardowym, opcjonalnie ze światłami laserowymi BMW.

Seria 4 Cabrio otrzymała nowy panelowy miękki dach. Łączy on w sobie zalety chowanego twardego dachu z estetyką tekstylnego poszycia, a więc to, co najlepsze z obu wariantów. Kabina osłonięta jest gładkim, elegancko rozpościerającym się łukiem. Samo poszycie dachu jest teraz o 40 procent lżejsze w porównaniu z poprzednim modelem. Komfort akustyczny i termiczny jest znacznie wyższy niż w przypadku konwencjonalnych miękkich dachów. Poszycie oferowane jest standardowo w kolorze czarnym i opcjonalnie w kolorze antracytowym ze srebrnym połyskiem.

We wnętrzu odnajdziemy klasyczny kokpit zorientowany na kierowcę. Fotele sportowe posiadają elektryczną regulację oraz automatycznie wysuwane i chowane podajniki pasów bezpieczeństwa dla kierowcy oraz pasażera. Tapicerka skórzana Vernasca wraz z ogrzewaniem foteli i skórzana kierownica sportowa są w standardzie. Dwa miejsca z tyłu mają wyraźny charakter pojedynczych siedzeń. Harmonijnie zaprojektowane powierzchnie deski rozdzielczej, boczków drzwi i tyłu tworzą tu przytulną przestrzeń. Okalającą wnętrze krawędź podszybową zdobią wysokiej jakości listwy ozdobne.

Producent zadbał, aby seria 4 łączyła funkcjonalność codziennej eksploatacji i długich wycieczek. Adaptacyjny schowek na dach pozwala na zwiększenie pojemności bagażnika z 300 do 385 l przy zamkniętym dachu. Pojemność jest więc o 80 i 15 l większa niż w poprzednim modelu. Pakiet schowków oraz składane oparcie tylnej kanapy stanowią wyposażenie standardowe.

Nowy kabriolet oferuje opcjonalny wiatrochron chowany za oparciem tylnej kanapy, opcjonalne ogrzewanie szyi w zagłówkach przednich foteli, 3‑strefową klimatyzację automatyczną w standardzie. W wyposażeniu dodatkowym znajdziemy także oświetlenie ambientowe ze światłami powitalnymi, system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon oraz ogrzewanie postojowe sterowane ze smartfona lub kluczyka BMW z wyświetlaczem.

Prestiżowy grand tourer

Nowe BMW 4 cabrio oferuje teraz znacznie lepsze właściwości jezdne. To wszystko za sprawą wyjątkowo sztywnej strukturze karoserii ze wzmocnionymi progami oraz dodatkowym, charakterystycznym dla kabrioletów usztywnieniom i nowej aluminiowej płycie wzmacniającej. Uzyskano  w ten sposób niższy środek ciężkości oraz równomierny rozkład masy na osie w proporcjach 50:50. Większa zwinność, precyzja i dynamika BMW to zasługa specjalnie zmodyfikowanej geometrii, punktów połączenia z karoserią i odpowiedniemu zestrojeniu zawieszenia. Amortyzatory zależne od skoku z indywidualną regulacją stanowią wyposażenie standardowe. Dla amatorów jeszcze sztywniejszych sportowych nastawów, BMW proponuje układ jezdny M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym. Opcjonalnie otrzymamy adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, hamulce sportowe M z niebieskimi lub czerwonymi zaciskami, sportowy mechanizm różnicowy M z elektronicznie sterowaną w pełni adaptacyjną szperą w tylnej osi.

Reakcja na gaz jest bardziej spontaniczna dzięki zastosowaniu technologii mild hybrid w 6-cylindrowym rzędowym silniku benzynowym i wszystkich silnikach wysokoprężnych. Alternator odwracalny 48 V wspomaga silnik spalinowy dodatkową mocą do 8 kW (11 KM).

8-stopniowa skrzynia Steptronic po raz pierwszy w wyposażeniu standardowym wszystkich wariantów. Opcjonalnie dostępna jest 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z funkcją Sprint do szybkich i dynamicznych przyspieszeń. Najmocniejsze warianty silników benzynowych i wysokoprężnych otrzymały inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive.

Alternatywa dla wyposażenia standardowego jest model M Sport. Znajdziemy w nim pakiet sportowy M Pro m.in. z 19-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich oraz sportowym brzmieniem silnika wewnątrz. Pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M i akcesoria M Performance Parts dostępne będą już w chwili wprowadzenia nowego BMW serii 4 Cabrio na rynek.

Wsparcie kierowcy

Oferta systemów wspomagających kierowcę w porównaniu z poprzednim modelem została bardzo mocno rozszerzona. Systemy ostrzegania przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z naprowadzaniem na pas z asystą kierowania oraz wskazanie ograniczenia prędkości znajdują się na wyposażeniu standardowym. Opcjonalny system asystujący kierowcy Professional obejmuje m.in. asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu wraz z nowymi funkcjami aktywnej nawigacji i asystentem korytarza ratunkowego. Innowacyjna jest także wizualizacja otoczenia 3D na cyfrowym zestawie wskaźników. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy również asystent parkowania, wyświetlacz BMW Head-Up nowej generacji oraz rejestrator jazdy BMW.

Seria 4 otrzymała również BMW Operating System 7. Umożliwia on wyświetlać indywidualne i spersonalizowane wskazania na monitorze pokładowym o przekątnej 10,25 cala oraz na opcjonalnym w pełni cyfrowym zestawie wskaźników o przekątnej 12,3 cala.

BMW serii 4 cabrio trafi do sprzedaży na rynki całego świata. W salonach ujrzymy je w marcu 2021 r.

 

Komentarze