Citroen C3 Aircross. To auto zostało docenione przez europejskich dziennikarzy z 31 krajów i uzyskało prestiżową nagrodę ,,AUTOBEST 2018″. Dla francuskiego SUVa wcale nie było to łatwe zadanie, ponieważ musiał zmierzyć się na wielu polach ze swoimi rywalami.
Dziennikarze oceniali takie rzeczy jak, dostępność systemów multimedialnych na pokładzie, dostępność części zamiennych, ofertę serwisową, design i najważniejsze, stosunek ceny do jakości, bo najważniejsze w tej nagrodzie, to to, że przyznaje się ją tylko samochodom, które kosztują mniej niż 20 tysięcy euro.
Więc z kim musiał walczyć C3 Aircross? A więc kolejno ze zdobytymi miejscami za Citroenem: Opel Grandland X, Volkswagen T-Roc, Seat Ibiza, Ford Fiesta i Honda Civic. Jak więc widzimy, łatwo nie było, co udowadnia, że faktycznie Francuzi bardzo postarali się przy tym modelu. Konkurencja była silna ze strony europejskiej, jak i japońskiej. Citroen nie ustąpił nawet Oplowi Grandland X, który jest jego nowym bratem z koncernu i powstał na płycie podłogowej konstrukcji właśnie PSA.
Za co takiego ten mały SUV otrzymał tą nagrodę? W Polsce jego ceny rozpoczynają się od 52 900 złotych, otrzymujemy za tyle samochód z silnikiem benzynowym 1.2 l, 82 KM i 5 biegową manualną skrzynią biegów, a na pokładzie znajdziemy między innymi system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, asystent ruszania na wzniesieniach, alarm niezamierzonego przekroczenia pasa jezdni, tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach. Co ciekawe, samochód za ponad 50 tysięcy złotych nie ma standardowo klimatyzacji. To akurat powinien być wstyd dla Citroena.
Oto tabelka, która przedstawia, jak dziennikarze z poszczególnych krajów ocenili wszystkie 6 finałowych samochodów, jak widać, nie ma tu niedomówień, ponieważ Citroen C3 Aircross zdobył o ponad 100 punktów więcej od Opla Grandland X, który zajął drugie miejsce. Co ciekawe, krajem, od którego francuskie auto zdobyło jedną z większych ilości punktów, czyli równe 50 są Niemcy, co tylko potwierdza moje poprzednie słowa, to auto musi być naprawdę dobre.
Komentarze