O następcy kompaktowej Giulietty mówi się od dawna. Miał być tylnonapędowy z silnikiem zamontowanym wzdłużnie, jednym słowem rewolucyjny. Zamiast kolejnej modelowej odsłony, Genewa uraczyła nas trzecim już liftingiem. Sprawdźmy, co się zmieniło.

Długie życie jednego modelu

Większość producentów dokonuje szybkiej rotacji w swoich salonach. Model produkcyjny średnio po 3 latach przechodzi lifting, by następnie maksymalnie po 5-6 latach od debiutu odejść na emeryturę. Aktualny model został po raz pierwszy zaprezentowany w 2010 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Giulietta zastępowała zasłużony model 147, który przez dekadę (2000-2010) dzielnie walczył w segmencie aut kompaktowych. Początkowo pojazd oznaczony miał być symbolem 149. Producent postanowił jednak zerwać z numeracją na rzecz historycznej nazwy Giulietta, nawiązującej do modelu produkowanego w latach 1954–1965.

Giulietta

Za design Alfy Romeo Giulietta odpowiada Włoch Lorenzo Ramaciotti, który ma na swoim koncie projekty m.in. Ferrari Enzo, Ferrari F430 czy Maserati Quattroporte. Pojazd zbudowany został na bazie płyty podłogowej C-Evo. Przednia część z obłymi lampami nawiązuje do sportowego modelu 8C Competizione. Tył auta z dużą płaską płaszczyzną, przywodzi na myśl Alfę 146.

Fot. Zmiany Scudetto: od lewej 2010,2013,2016

Dziewiąty rok produkcji włosi rozpoczynają od kolejnego, trzeciego już liftingu. Pierwsza modernizacja odbyła się w 2013 roku, kiedy to zmieniony został m.in. wygląd interfejsu sterującego systemami pokładowymi, atrapa chłodnicy oraz światła przeciwmgłowe. Druga modernizacja przeprowadzona w 2016 roku przyniosła zmiany w atrapie chłodnicy, której chromowane poprzeczki zastąpiono scudetto z siatką w kształcie plastra miodu. Przeniesiony został także napis Giulietta znajdujący się na tylnej klapie bagażnika (ze środka klapy powędrował do prawego rogu). Przy okazji modernizacji zakończono produkcję wersji Quadrifoglio Verde na rzecz wersji Veloce. Zmieniono także listę wyposażenia standardowego oraz dodatków.

Giulietta MY19

Kompaktowa Giulietta zachowa swój niepowtarzalny styl i sportowy charakter. Do wyboru są trzy poziomy wyposażenia (super, sport, veloce) oraz sześć nowych pakietów akcesoriów. Z zewnątrz uwagę zwróci niespotykany dotąd kolor nadwozia Visconti Green oraz 18-calowe felgi aluminiowe. Wprowadzone zostanie także specjalne wykończenie foteli. Pod maską znajdziemy nowe silniki z homologacją Euro 6 D-temp: 120 konny turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 oraz dwa silniki wysokoprężne Multijet: 1,6 o mocy 120 KM z manualną lub automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT i 2.0 o mocy 170 KM z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT. Skrzynia biegów Alfa TCT może pracować w trybie automatycznym lub sekwencyjnym. Odświeżony kompakt uzbrojono w system UConnect i nowy system multimedialny Alfa Connect z 7-calowym wyświetlaczem.

Oferta producenta

Ceny podstawowej wersji Super z silnikiem benzynowym zaczynają się od 76 300 złotych. Poniżej cennik podstawowych wersji włoskiego kompaktu.

Fot. Oficjalny cennik Alfa Romeo

Źródło: alfaromeopress, samar , auto-świat, autokult.pl

Komentarze