Co dalej z Alfa Romeo? Włoski producent poinformował o rezygnacji z wprowadzania na rynek planowanych nowych sportowych modeli 8C i GTV. W przyszłej gamie modelowej zabraknie również kompaktowej Giulietty. Producent całą uwagę skieruje natomiast na stworzenie palety SUV-ów.

Pomimo wprowadzenia na rynek nowych modeli (Giulia i Stelvio), wyniki sprzedaży Alfy Romeo znacznie odbiegają od oczekiwań producenta. Włosi muszą ciąć koszty i przedefiniować swoje plany dotyczące przyszłej gamy modelowej.

Co się zmieniło?

Na pierwszy ogień Alfa Romeo zrezygnowała z dwóch zapowiadanych sportowych modeli 8C i GTV. Zamiast tego włoska firma skoncentruje się na stworzeniu palety SUV-ów. Już wkrótce zobaczymy całkowicie nowe modele: SUV z segmentu B oraz szeroko prezentowany model SUV-a z segmentu C, Tonale.

Niestety już wkrótce wspomnieniem zostanie kompaktowy hatchback Giulietta. Producent nie przewiduje dla niego następcy, skracając swoją planowaną linię produktów 2022 z siedmiu modeli do zaledwie czterech. Giulia i Stelvio w 2021 r. przejdą gruntowną modernizację. Nowa Alfa Romeo Tonale wejdzie na rynek w 2021 r., a nowy, mniejszy SUV z segmentu B w 2022 roku.

Według przekazów producenta projekty 8C i GTV zostały zawieszone, ze względu na ograniczenie wydatków i dostosowanie marki do aktualnych trendów rynkowych. Sprzedaż nowych aut w Europie, jednoznacznie wskazuje jakich aut szukają klienci. Rynek aut o charakterze sportowym i kompaktowym, wyraźnie kurczy się pod naporem coraz to nowszych, modnych konstrukcji typu SUV. Tak więc gamę włoskiego producenta od 2022 r. tworzyły będą aż trzy SUV-y (segmentu B,C i D) oraz limuzyna Giulia.

Firma ogłosiła również, że w nowym Tonale planowany jest hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Nowy SUV w segmencie B będzie oferowany natomiast z całkowicie elektrycznym układem napędowym – co oznacza, że ​​po raz pierwszy obie technologie pojawią się na Alfie Romeo.

Para nowych SUV-ów Alfa Romeo zmierzy się na coraz bardziej zaludnionym segmencie rynku. Tonale zmierzy się z m.in. BMW X1, Audi Q3 i Nissanem Qashqai. Planowany SUV z segmentu B będzie również stawiał czoła silnej konkurencji, w której zmierzy się z zupełnie nowym Nissan Juke czy mazdą CX-30.

Co ciekawe, według statystyk IBRM SAMAR, w okresie od stycznia do listopada, na polskim rynku zarejestrowano łącznie ponad 1300 nowych samochodów tej marki. Osiągnięty przez generalnego importera wynik przekłada się na blisko 20% wzrost.

Źródło: autoexpress, samar

 

Komentarze