Audi A7 Sportback to limuzyna o dość ciekawej linii nadwozia. W dniu premiery pierwszej generacji budziła ona niemałe poruszenie. Charakterystycznie zaprojektowany tył dzielił potencjalnych klientów niemieckiej marki na dwie grupy – tych, którzy odwrócili się od niej na zawsze i tych, którzy nowy design pokochali. Sądzę, że druga generacja tego ekskluzywnego modelu zachowała przymioty protoplasty i jednocześnie stała się wizualnie bardziej przystępna dla bardziej konserwatywnego odbiorcy.

Audi A7 Sportback – wygląd zewnętrzny

Zacznijmy od cyfr. Audi A7 Sportback ma wymiary: długość 4969 mm, rozstaw osi 2926 mm, szerokość 1908 mm i wysokość tylko 1422 mm. Pierwszą rzeczą rzucającą się w oczy jest znak rozpoznawczy samochodów Audi – osłona chłodnicy singleframe. Sportowy charakter podkreślają duże wloty powietrza umieszczone w zderzaku. Konsekwentnie, aczkolwiek delikatnie unosząca się linia okien zbiega się z dachem dając charakterystyczne przetłoczenie na słupku C. Kierując się ku tyłowi nadwozia oczom ukażą się światła, które są oczywistym nawiązaniem do największego modelu tego koncernu. Dół tylnego zderzaka zdobi chromowana listwa (nie we wszystkich wersjach) mająca nadać prestiżu. Z interesująco wykrojonej pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, który zobaczymy po przekroczeniu 120 km/h.

Audi A7 Sportback – wnętrze

We wnętrzu zobaczymy niemalże skopiowane elementy wyposażenia z flagowego A8. Elegancja i minimalizm to cechy szczególnego nowej A7 Sportback. Inżynierowie z Ingolstadt postawili na redukcję fizycznych przycisków do niezbędnego minimum. Większość funkcji obsłużymy przy pomocy panelu dotykowego. Wnętrze przepełnione czernią z aluminiowymi akcentami rozświetlić ma opcjonalne oświetlenie Ambiente, które może iluminować w jednym z 30 kolorów.

Audi A7 Sportback – oświetlenie

Niemcy dali popis swoich możliwości jeśli chodzi o technologię zastosowaną w oświetleniu A7. Możemy wybrać jedną z trzech opcji: światła diodowe, diodowe HD matrix lub diodowe HD matrix ze światłem laserowym. Górna część reflektorów kryje światła do jazdy w dzień. Ich „źrenicą” jest moduł świateł mijania. W dolnej strefie reflektorów umieszczono światła kierunkowskazów oraz dwa pasma świateł drogowych Matrix, składające się z 32 pojedynczo sterowanych diod. Oświetlają one drogę dynamicznie i precyzyjnie, bez oślepiania innych uczestników ruchu drogowego. Diody świetlne odpowiadają również za funkcję światła doświetlania zakrętów. W topowej wersji reflektorów, dolny ich segment emituje dodatkowo wiązkę światła laserowego. Wiązka ta, w kolorze niebieskim, przechodzi przez metalową osłonę w kształcie litery X. Uaktywnia się przy prędkości 70 km/h i podwaja zasięg świateł drogowych.

Audi A7 Sportback – cyfryzacja

Jak wcześniej wspomniałem, A7 ma kilka zapożyczeń z większego brata. Kolejnym z nich jest system obsługi MMI touch response, który działa na zasadzie ekranu dotykowego. Fizyczne przyciski pokrętła, które znane są z poprzedniego modelu, zostały zastąpione przez panele dotykowe z funkcją haptycznej i akustycznej reakcji zwrotnej. Teraz operowanie w czasie jazdy palcem na wyświetlaczu ma stać się łatwiejsze.

We wnętrzu Audi A7 znajdziemy 3 wyświetlacze. Te w centralnej części kokpitu mają 10,1 cala oraz 8,6 cala. Pierwszym obsłużymy funkcje inforozrywki, a drugim między innymi ustawienia klimatyzacji, funkcji komfortowych i do wprowadzania tekstu. Mowa o pisaniu przy pomocy wyświetlanej klawiatury, jak i pismem ręcznym. Trzecim wyświetlaczem jest ten za kierownicą. Jest on największy, ma aż 12,3 cala i rozdzielczość full HD. Mimo tak rozbudowanego zestawu monitorów wyświetlających różnego rodzaju dane, można zamówić head-up display, którego wyświetlany obraz ma powierzchnię 22×8 cm i co ważne, znajduje się bezpośrednio w polu widzenia kierowcy.

Audi A7 Sportback – jednostki napędowe

Model ten początkowo będzie sprzedawany z jednym z dwóch klasycznych silników. Pierwszy to trzylitrowy, benzynowy motor o mocy 340 KM. Drugi ma taką samą pojemność, jednak jest to diesel, który legitymuje się mocą 286 KM. Audi będzie wyposażone w układ MHEV bazujący na 48-woltowej sieci pokładowej. Na pokładzie znajdzie się litowo-jonowy akumulator i alternator-rozrusznik. Dzięki temu samochód będzie mógł przechodzi w tryb żeglowania na 40 sekund. Dziać się będzie tak po puszczeniu gazu przy prędkości 55-160 km/h. Silnik spalinowy będzie wtedy wyłączany co ma ograniczyć emisję szkodliwych spalin.

Źródło: Audi

Komentarze