Audi e-tron GT – nowe elektryczne czterodrzwiowe coupé. Audi podczas salonu samochodowego w Los Angeles zaprezentowało całkowicie nowy model e-tron G. Auto ma podjąć rynkową walkę z Teslą modelem S oraz Jaguarem I-Pace.

Elektryczne czterodrzwiowe coupé ma wejść do produkcji za dwa lata, a dostawy rozpoczną się na początku 2021 roku. Wynika to również z debiutów innych elektrycznych modeli. Dostawy Audi e-tron SUV i Audi e-tron Sportback rozpoczną się w 2019 roku.

Do zasilania jednostek napędowych samochodu przeznaczono akumulator o pojemności 90 kWh, który powinien zapewniać zasięg około 400 km (wg WLTP) na jednym ładowaniu. W porównaniu do konkurencji mieści się pomiędzy 70 kWh Teslą Modelem S i 100 kWh Modelu S oraz podobnej pojemności do baterii Jaguara I-Pace.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,5 sekundy i 0 do 200 km/h w ciągu nieco ponad 12 sekund.

Silniki elektryczne napędzają wszystkie koła, wytwarzając całkowitą moc wyjściową 590 KM. Powinno to pozwolić uzyskać przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie około 3,5 sekundy i 0 do 200 km/h w ciągu nieco ponad 12 sekund. Prędkość maksymalna to około 240 km/h.

Jeżeli chodzi o ładowanie akumulatorów, e-tron GT otrzyma zarówno system ładowania o napięciu 800 V, który według Audi może naładować 80% jego pojemności w ciągu zaledwie 20 minut, czyli około 300 km, jak również bezprzewodowy system ładowania zamontowany na podłodze, co oznacza, że ​​może być również ładowany bez przewodów, ale znacznie wolniej. Samochód posiada również system odzyskiwania energii nawet do 30%, co będzie ważne podczas dynamicznej jazdy.

Samochód mierzy 4,96 m długości, 1,96 m szerokości i 1,38 m wysokości. Ma masywne progi, nadkola i ogromne wloty powietrza. Samochód wyposażony jest także w matrycowe lampy LED, o nowym, świeżym wyglądzie, osadzone na masce. Sylwetka z zakrzywionym tyłem i dynamicznym światłem pasmowym nadaje GT wygląd auta wysokiej klasy coupé.

Do wykończenia wnętrza projektanci wybrali materiały pochodzące z recyklingu.

Wewnątrz znajdziemy znany już wirtualny kokpit Audi z cyfrowym wyświetlaczem i ekranem dotykowym zamontowanym na konsoli środkowej. Do wykończenia wnętrza projektanci świadomie zdecydowali się na użycie wielu zrównoważonych materiałów, które nie pochodzą z produktów pochodzenia zwierzęcego. Dla przykładu tkaniny zastosowane na siedziskach, podłokietnikach i konsoli środkowej pochodzą z włókien z recyklingu.

Producent planuje przekształcić zaprezentowany koncept w modele seryjnej produkcji do końca 2020 roku. Pierwsze dostawy na początku 2021 roku.

Twórcy Tesli Modelu S mogą czuć się zaniepokojeni…

 

Źródło: autocar

Zobacz również:

Nowa era – nowe Audi e-tron

Komentarze