DBX, czyli pierwszy SUV od Astona Martina. Nazwa pierwszego SUV-a od Astona Martina została oficjalnie potwierdzona. Przed wami pierwsze zdjęcia zrobione podczas rozpoczynających się testów drogowych.

Nowy aston martin DBX rozpoczął właśnie testy w warunkach drogowych. Na debiut poczekamy jednak do 2020 roku. Pierwszy SUV tej marki ma być jednym z najważniejszych samochodów w jej 105-letniej historii. Testowany model czerpie z koncepcji DBX zaprezentowanej podczas Geneva Motor Show w 2015 roku (fot. poniżej). Zdjęcia z kamuflażem potwierdzają jednak, że ostateczny model będzie znacznie różnił się wyglądem od pokazowego samochodu. Koncepcja DBX była deklaracją kierunku, w którym podążać będzie producent. Stąd też jego trzydrzwiowy kształt typu coupé, ale DBX będzie pięciodrzwiowym SUV-em.

Podczas gdy wiele drobniejszych szczegółów projektu jest nadal dobrze ukrytych pod kamuflażem, mamy do dyspozycji obraz ogólnej bryły i bocznych przetłoczeń. Wyraźne tylne elementy są ukłonem w stronę mniejszego vantage, a ostre tylne okno oznacza, że ​​zachowuje element coupé w formie DBX concept. Jeśli wierzyć producentowi, przedni pas samochodu przejmie nową twarz rodziny ustanowioną przez najnowszy vantage.

Jeśli chodzi o jednostki napędowe, DBX prawdopodobnie nie otrzyma wersji w pełni elektrycznej. Pod maską testowanego egzemplarza znajduje się 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem „hot vee”, znaną z vantage i DB11 V8. Napędy hybrydowe pojawią się dopiero w późniejszym etapie. Firma Aston Martin przedstawiła już plany elektryfikacji całej gamy, z hybrydowymi lub czysto elektrycznymi wariantami każdego modelu planowanego do 2025 roku.

Będzie to pierwszy samochód zbudowany w nowej fabryce w St Athan w południowej Walii.

DBX jest nie tylko ważny ze względu na potencjalną sprzedaż, którą może dostarczyć firmie. Będzie to również pierwszy samochód, który zostanie zbudowany w nowej fabryce w St Athan w południowej Walii. Jej powierzchnia produkcyjna to ponad 60 000 metrów kwadratowych, a na budowę przeznaczono prawie 250 milionów funtów.

Dyrektor Astona ds. Linii Samochodowych, Andy Haslam, przedstawił kolejne etapy procesu rozwoju DBX i zdradził nieco informacji na temat pojazdu.

Prezentowany egzemplarz jest przeznaczony wyłącznie do testowania fundamentów modelu, układu zawieszenia i układu napędowego oraz nowej, specjalnie zaprojektowanej platformy podwoziowej.

Pierwszy prototyp poddawany jest szerokim testom na drogach utwardzonych i torach off-roadu w Walii. Prezentowany egzemplarz przeznaczony jest wyłącznie do testowania fundamentów modelu, układu zawieszenia i układu napędowego oraz nowej, specjalnie zaprojektowanej dla tego modelu platformy podwoziowej. Jest to bardzo wczesna kompilacja znana jako prototyp „M1” – faktyczna linia produkcyjna w St Athan nie zacznie produkować bardziej szczegółowych prototypów DBX przynajmniej do następnej wiosny, podczas gdy ostateczny DBX ma być zaprezentowany w czwartym kwartale 2019 roku. Wnętrze nowego DBX nie zostanie zaprezentowane. Na chwilę obecną obowiązują zasady wczesnego prototypu. Auto wyposażone jest w prymitywną kabinę, w której mnóstwo elementów pochodzi z mercedesa.

Jeśli chodzi o cenę, DBX prawdopodobnie dopasuje się do konkurencyjnych SUV-ów premium, takich jak bentley bentayga i lamborghini urus.

 

Źródło: autoexpress

Czytaj również:

Opancerzony Aston Martin DB11

Komentarze