Nissan Leaf jest obecnie najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w Europie. Jego szczególna, pionierska pozycja jest najbardziej widoczna w Norwegii, w której odniósł bezprecedensowy sukces.

Nissan Leaf, a dokładnie jego słupki sprzedaży szybują w górę w całej Europie, w ślad za wzrostem zainteresowania samochodami elektrycznymi. Prawdziwym fenomenem jest Norwegia, gdzie klienci wybierają elektrycznego Nissana Leafa częściej niż jakikolwiek inny model samochodu osobowego. W 2018 roku Norwegowie kupili ponad 12 tys.* Nissanów Leafów. Sukces odniesiony na tamtejszym rynku ma związek z faktem, że kraj ten zdecydowanie postawił na zrównoważony rozwój. Konsekwentnie wysoki popyt zapewnił Leafowi pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych samochodów elektrycznych w całej Europie w 2018 roku, z ponad 40 tys.* egzemplarzy sprzedanych na kontynencie.

Rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój

W celu utrzymania pozycji modelu Leaf jako najbardziej konkurencyjnego samochodu elektrycznego na rynku Nissan zaprezentował niedawno dwie nowe wersje przeznaczone na rynek europejski. Nowa edycja limitowana Leaf e+ 3.ZERO, wyposażona w akumulator o pojemności zwiększonej do 62 kWh, wyróżnia się lepszymi osiągami i zasięgiem do 385 km** na jednym ładowaniu. Z kolei nowy Nissan Leaf 3.ZERO z akumulatorem o mocy 40 kWh wnosi do najlepiej sprzedającego się pojazdu elektrycznego w Europie ośmiocalowy ekran systemu multimedialnego, oferujący dodatkowe usługi oparte na połączeniu z Internetem, takie jak nawigacja door-to-door. Wraz z wprowadzeniem na rynek europejski wersji Leaf 3.ZERO udostępniona zostanie także udoskonalona wersja aplikacji NissanConnect EV. Oprócz dostępu do usług opartych na łączności z Internetem samochód wyróżnia się nowymi kolorami i opcjami wyposażenia, takimi jak kontrastujący z nadwoziem dach pozwalający na większy zakres personalizacji i dodatkowo podnoszący atrakcyjność elektrycznego Nissana.

Podsumowanie

Nissan Leaf pozostaje też najlepiej sprzedającym się w historii samochodem elektrycznym na świecie — od premiery modelu w 2010 roku sprzedano go już w liczbie ponad 380 tys. egzemplarzy. Nowy Leaf jest wizytówką koncepcji #NissanIntelligentMobility, czyli pionierskiej wizji przyszłości łączącej inteligentną energię z inteligentną jazdą i inteligentną integracją. Więcej informacji można znaleźć pod hasztagami #SimplyAmazing lub #ElectrifyTheWorld w mediach społecznościowych oraz na stronie https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/leaf/intelligent-mobility.html.

* Sprzedaż Nissana Leafa w 2018 roku: Norwegia: 12 303 szt., Europa: 40 699 szt.
** Zasięg prognozowany przez Nissana na podstawie testów w cyklu mieszanym według standardu WLTP. Ostateczne oficjalne dane dotyczące zasięgu dla wersji limitowanej LEAF e+ 3.ZERO zostaną podane w terminie późniejszym w 2019 roku.

źródło: informacja prasowa

Komentarze