Rankingi sprzedaży nowych samochodów od lat zdominowane są przez Grupę Volkswagena. Niestety hegemonia ta nie obejmuje wszystkich segmentów i tak oto w segmencie pick-upów, który obecnie przeżywa rozkwit, pojawia się nowy nieoczekiwany lider, którym jest Ford Ranger.

Pick-up to auto, które przez wielu uważane jest za samochód użytkowy, atrybut budowlańców, myśliwych czy chociażby rolników. Nic bardziej mylnego. Obecnie samochody te wybierane są przez przedsiębiorców bez względu na rodzaj wykonywanej działalności. Spowodowane jest to walorami tego rodzaju aut, które w wariancie z podwójną kabiną mogą z powodzeniem zastąpić pakowne kombi, oraz ich ceną, która pozwala na dogodniejsze, tańsze finansowanie w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej.

Zwycięzcą jest… Ford Ranger

Pick-upem, który najkorzystniej wypadł w rankingach sprzedaży jest Ranger, który zakończył rok 2018 z liczbą 911 egzemplarzy. Tuż zanim uplasowała się Toyota ze swoim kultowym Hilluxem i liczbą 737 sprzedanych egzemplarzy. Na trzecim zaś miejscu znaleźć możemy Isuzu, które odnotowało 491 transakcji z modelem D-Max w roli głównej. Dzięki tak ukształtowanej statystyce sprzedaży Ranger nie tylko jest liderem segmentu, ale może także pochwalić się dynamiką wzrostu na poziomie 60%. Warto zaznaczyć, że procentowo znacznie zyskał również Mercedes klasy X: wzrost o 292% oraz wspomniane już Isuzu D-Max ze 137-procentowym wzrostem. To jednak nie wszystko. Nadmienić należy, że rok ubiegły dla samochodów tej klasy zamknął się saldem sprzedaży na poziomie 3 388 egzemplarzy co oznacza blisko 40% wzrost w stosunku do roku poprzedniego.

źródło: SAMAR

Komentarze