Do chwili obecnej wersja Raptor zarezerwowana była jedynie dla Forda F-150. Specjalnie dla klientów starego kontynentu Ford zaoferował mniejszego Rangera w wersji Raptor.

Fascynatom amerykańskiej motoryzacji z pewnością nie trzeba przedstawiać nazwy Raptor. Ogromny pick-up Ford F-150 w takiej wersji to jedno z aut, w którym przeżylibyśmy każdą apokalipsę. Patrząc obiektywnie na dość wąskie europejskie drogi jest on jednak zbyt wielki. Na szczęście Ford wie, że także w Europie znajdą się klienci, którzy chcą jeździć mocnym, efektownie wyglądającym pickupem. Kierując się tą myślą powstał Ford Ranger Raptor.

Wzorem był oczywiście F-150 Raptor. Auto wyróżnia się poszerzonymi błotnikami, ogromnym grillem, oponami BF Goodrich A/T(285/70/R17) i system wyboru jednego z 6 trybów pracy układu napędowego. W zależności od charakterystyki drogi możemy wybrać: Normal, Sport, Grass/Gravel, Snow, Mud/Sand, Rock i Baja.

Ranger to jeden z najlepiej sprzedających się samochód tego typu w Europie.

Dla miłośników off road’u znalazła się dodatkowo wzmocniona rama, adaptacyjne amortyzatory firmy Fox, aluminiowe wahacze dedykowane specjalnie dla tej wersji, znacznie zwiększono także prześwit oraz dodano dodatkowe osłony nadwozia i podwozia. Całe auto prezentuje się niezwykle rasowo.

Co rzadkie w przypadku aut typowo terenowych, Ford zadbał także o bardzo wydajne hamulce. Podwójne zaciski i tarcze o średnicy 332 mm znajdziemy na obydwu osiach. Z pewnością przyczynią się do bardzo szybkiego wytracania prędkości. Do napędu posłuży dwulitrowy silników diesla EcoBlue o mocy 213 KM. Ważniejszą wartością jest tu jednak maksymalny moment obrotowy, który wynosi aż 500 Nm. Przeniesienie napędu na wszystkie koła odbywa się za pomocą 10-stopniowej przekładnia automatyczna, którą można obsługiwać również łopatkami za kierownicą.

Raptor powstał głównie z myślą o jeździe w terenie, jednak jego wnętrze jest zupełnie cywilizowane i świetnie wyposażone.

Ceny

Podstawowego Ranger’a kupić można za niecałe 100 tys. złotych. Otrzymujemy wtedy auto z pojedynczą kabiną i dwulitrowym 130KM dieslem. Cennik Raptora rozpoczyna się kwotą 199 050 zł, czyli można za niego kupić dwa podstawowe egzemplarze. Jak na auto z “paką” to dość sporo, ale biorąc pod uwagę zdolności terenowe – tę cenę da się usprawiedliwić.

Źródło: autoexpress, materiały prasowe Ford

Komentarze