Firma badawcza Ipsos – na zlecenie Huawei – przeprowadziła niecodzienne badanie wśród polskich, austriackich oraz skandynawskich konsumentów. Priorytetem była m.in. analiza sposobu korzystania z laptopów, ale w oparciu o wyniki udało się także wyróżnić pięć niepowtarzalnych typów użytkowników, których scharakteryzowano jako „Szefów”, „Najlepszych przyjaciół”, „Miłośników luksusu”, „Luzaków” oraz „Artystyczne dusze”.

Zaproponowane nazwy można oczywiście traktować z przymrużeniem oka, choć faktem jest, że oczekiwania wobec sprzętu komputerowego wiele mówią o nas samych. Dla nas, Huawei, są także wartościową wskazówką, umożliwiają bowiem projektowanie laptopów tak, by w największym stopniu spełniały oczekiwania klientów. Przykładem jest nasz najnowszy ultrabook Huawei MateBook X Pro. „Szef” doceni w nim szybki procesor i dużą pamięć, a „Miłośnik luksusu” unikatową stylistykę i ekran FullView. Dla „Artystycznej duszy” ważne będą komfort użytkowania oraz najwyższa jakość obrazu i dźwięku – mówi Mirosław Pisaniec, Senior Sales Manager Huawei CBG Polska.

Kim są użytkownicy laptopów?

Różnice między poszczególnymi typami użytkowników laptopów dotyczą nie tylko parametrów branych pod uwagę przy zakupie i sposobu korzystania, ale też tego, czy i jak dbamy o sprzęt. Badanie Ipsos, przeprowadzone w Polsce, Austrii, Danii, Szwecji, Norwegii oraz Finlandii, dostarcza ciekawych informacji: 

  • „Szefowie” wykorzystują laptop głównie do pracy. Jednocześnie 46% z nich przywiązuje wagę do szybkości procesora, a 42% zwraca uwagę na wielkość pamięci wewnętrznej. Niezwykle ważna jest dla nich również bezproblemowa praca urządzenia. „Szefowie” dbają o swój sprzęt. Wszyscy zgodnie przyznają, że ich urządzenie musi być czyste;
  • „Najlepsi przyjaciele” pozostają wierni swoim laptopom i niechętnie się z nimi rozstają. Niemal wszyscy respondenci (98%) definiowani jako „Najlepsi przyjaciele” korzystają z ultrabooków w domu, przy czym jest to najczęściej pokój gościnny (80%). Są oni także wierni ulubionej marce – wymieniają komputer tylko wtedy, gdy się zepsuje. 73% z nich określiło swój komputer jako stylowy, a 53% przyznało, że ich laptop często jest zakurzony;
  • „Miłośnicy luksusu” istotnie różnią się od „Najlepszych przyjaciół”. 82% z nich twierdzi, że ich laptopy są czyste, a 68% regularnie dba o porządek na pulpicie. W tej grupie kluczową kwestią przy wyborze laptopa jest bezproblemowa praca urządzenia. 21% „Miłośników luksusu” używa laptopa jedynie w pracy;
  • „Artystyczne dusze” to najczęściej osoby w młodym wieku – 40% ma 20-29 lat. Dla 58% „Artystycznych dusz” – podczas wyboru laptopa – najważniejsze są specyfikacja i dodatkowe, niestandardowe funkcje. Aż 63% nie może sobie wyobrazić życia bez ultrabooka. Dla 51% z nich laptop jest głównym źródłem rozrywki. 35% personalizuje swoje laptopy, na przykład naklejając na nie nalepki;
  • „Luzacy” raczej nie przywiązują wagi do specyfikacji urządzenia. Tak twierdzi 43% respondentów. Dla 42% komputer służy wyłącznie do komunikacji z innymi, a 22% nie dba o wygląd swojego komputera. 25% wprost przyznaje, że jego urządzenie jest porysowane i zupełnie mu to nie przeszkadza. 82% przyznało, że zdarza im się jednocześnie korzystać z komputera i pić napoje nad klawiaturą. „Luzacy” używają laptopa najczęściej w domu (88%). 

Ultrabooki dopasowane do wymagań użytkowników

Wyniki badań powinny być ciekawą wskazówką dla producentów laptopów, wskazują bowiem, jakie rozwiązania i cechy powinny mieć urządzenia wprowadzane do sprzedaży. Takie opinie wzięto pod uwagę przy projektowaniu Huawei MateBook X Pro, dzięki czemu, w krótkim czasie stał się on jednym z najpopularniejszych ultrabooków w Polsce.

„Szefowie”, którzy zwracają uwagę na sprawne działanie ultrabooka, w Huawei MateBook X Pro mogą docenić mocny procesor, dedykowaną kartę graficzną oraz pojemną pamięć SSD, która zapewni błyskawiczny dostęp do dokumentów i aplikacji. Spodoba im się także czytnik linii papilarnych, który umożliwia włączenie laptopa w 7,8 sekundy.

„Najlepsi przyjaciele”, którzy według badań zwracają uwagę na bezproblemowe działanie komputera, powinni docenić fakt, że flagowy notebook Huawei wyposażony został w aplikację PC Manager. Umożliwia ona błyskawiczne bezprzewodowe przesyłanie plików pomiędzy urządzeniami Huawei.

„Miłośnicy luksusu”, którzy według badań przywiązują wagę do wyglądu laptopa, mogą z kolei zwrócić uwagę na unikatowy design oraz dotykowy ekran FullView o rozdzielczości 3000×2000 pikseli. Otoczony czteromilimetrowymi ramkami pokrywa aż 91% wewnętrznej powierzchni laptopa. Dzięki temu laptop wygląda elegancko, jest też kompaktowy i lekki, co sprawia, że doskonale sprawdza się podczas podróży.

„Artystyczne dusze” z kolei na pierwszym miejscu stawiają komfort użytkowania, który może zaburzyć szybko wyczerpująca się bateria. Jednocześnie ultrabook jest przede wszystkim multimedialnym centrum rozrywki. I taki też jest Huawei MateBook X Pro. Wyposażony w wydajne baterie umożliwia nawet 15 godzin korzystania z internetu lub 12 godzin oglądania filmów. „Artystyczne dusze” docenią także profesjonalnej jakości system audiowizualny.

„Luzacy” powinni być zachwyceni Huawei MateBook X Pro także z innych powodów. Ultrabook waży zaledwie 1,33 kg. Do tego jest kompaktowy. Swoją powierzchnią niemal dorównuje kartce papieru A4. Jest także odporny na zachlapania wodą! Dla „Luzaków” to dobra wiadomość, skoro 82% z nich przyznaje się do picia napojów nad klawiaturą komputera.

W Polsce dominują „Miłośnicy luksusu”

Według badań Ipsos, w Polsce dominują „Miłośnicy luksusu” (28%) oraz „Artystyczne dusze” (26%). Do kategorii „Szefów” zalicza się 19% respondentów. 14% z nas to „Luzacy”. Najmniej liczną grupą są „Najlepsi przyjaciele” (12%). Ale niewiele więcej jest ich w innych krajach: w Szwecji – 18%, a w Danii – 17%. W Austrii, tak jak w Polsce, najliczniejsi są „Miłośnicy luksusu”, choć tyle samo jest „Artystycznych dusz” (po 26%). „Luzacy” stanowią 21%, „Szefowie” 14%, a „Najlepsi przyjaciele” 13%.

W Danii na pierwszym miejscu również znajdują się „Miłośnicy luksusu” (28%), choć „Luzaków” jest również dużo – 27%. Mniej liczną grupą są „Artystyczne dusze” (21%) i „Najlepsi przyjaciele” (17%). Najmniej jest „Szefów” – 7%. Podobnie jest w Szwecji, choć tutaj na pierwszym miejscu są „Luzacy” (25%), a na drugim miejscu „Miłośnicy luksusu” (24%). 22% to „Artystyczne dusze”, a 18% – „Najlepsi przyjaciele”. „Szefów” jest również najmniej – 11%.

Większe różnice są w pozostałych krajach skandynawskich. W Norwegii prym wiodą „Artystyczne dusze” (28%) oraz „Luzacy” (23%). Co piąty Norweg jest „Miłośnikiem luksusu”, natomiast 14% badanych można uznać za „Szefów” i „Najlepszych przyjaciół”. W Finlandii najliczniejsze są również „Artystyczne dusze” (28%). Na dalszych miejscach znaleźli się „Luzacy” (24%), „Miłośnicy luksusu” (19%) oraz „Najlepsi przyjaciele” (16%).

To, co jednak łączy mieszkańców Finlandii z pozostałymi Skandynawami, to nieprzesadna chęć do szefowania. W każdym państwie skandynawskim, gdzie przeprowadzono badania, „Szefowie” byli najmniej liczną grupą. W Finlandii stanowią oni 13%. W Norwegii, Szwecji i Danii – przypomnijmy – odpowiednio 14%, 11% i 7%. W Polsce jest inaczej. „Szefowie” stanowią trzecią najliczniejszą grupę (19%).

Czy to oznacza, że lubimy rządzić? Sam się przekonaj! Kliknij w podany link, aby dowiedzieć się do jakiej kategorii użytkowników laptopów należysz.

Źródło: Informacja prasowa

Komentarze