Infiniti podczas Targów Motoryzacyjnych w Los Angeles zaprezentowało QX50, średniej wielkości SUVa klasy premium. Zdaniem producenta to najbardziej wyrafinowane i dopracowane INFINITI w historii. Ten nowy model ma przyciągnąć klientów swoim pięknym wyglądem, najnowocześniejszymi technologiami oraz znakomitymi osiągami z rozsądna ilością zużywanego paliwa.

QX50 zbudowany jest na zupełnie nowej płycie podwoziowej, przewidzianej dla silników montowanych z przodu i z przednim napędem, z opcją napędzania wszystkich kół. Konstrukcja platformy pozwala na lepsze niż dotąd rozplanowanie modułowe, dzięki czemu QX50 zyskało więcej miejsca dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu, oferując przesuwną tylną kanapę oraz duży bagażnik od 895 l (wg SAE) do 1 048 l.

VC-Turbo – pierwszy na świecie seryjny silnik o zmiennym stopniu sprężania

Silnik VC-Turbo to pierwszy na świecie seryjny silnik o zmiennym stopniu sprężania, który dostosowuje się do potrzeb lub żądań kierowcy. Dwulitrowy VC-Turbo dostosowuje swój stopień sprężania tak, aby optymalizować moc i wydajność. Łączy w sobie moc benzynowej dwulitrowej turbodoładowanej jednostki z momentem obrotowym i wydajnością czterocylindrowego silnika wysokoprężnego.

Wielodźwigniowy system nieprzerwanie dopasowuje się do potrzeb, zwiększając lub zmniejszając skok tłoka, aby zmienić stopień sprężania w komorze spalania ponad tłokiem. Wysoki stopień sprężania wspiera wydajność, podczas gdy niski dostarcza więcej mocy i momentu obrotowego. Silnik VC-Turbo zapewnia wszelkie stopnie sprężania – od 8:1 (dla osiągów) do 14:1 (dla wydajności), maksymalizując kontrolę kierowcy nad napędem.

Silnik rozwija moc 268 KM (200 kW) oraz 380 Nm, co zdaniem producenta jest najlepszą w klasie kombinacją mocy i momentu obrotowego dla czterocylindrowych jednostek. Modele z napędem na przednie koła zapewniają niższe o 35 % zużycie paliwa w porównaniu z silnikiem benzynowym V6 w poprzednim QX50, zaś modele z napędem na 4 koła – spalanie niższe o 30 %.

Jednostka VC-Turbo będzie współpracowała z bezstopniową skrzynią biegów (CVT), aby moc docierała do kół bez przerw.

Auto trafi do salonów w USA w kwietniu, do Europejskich pod koniec 2018 roku.

Dane techniczne Infiniti QX50

Silnik
Benzynowy, 2,0 l, VC-Turbo
Typ czterocylindrowy, turbodoładowany, rzędowy, o zmiennym stopniu sprężania
Pojemność skokowa (cm3) 1997 (stopień sprężania 8:1) do 1970 (14:1)
Średnica cylindra x skok tłoka 84,0 x 90,1 mm (8:1) do 84,0 x 88,9 mm (14:1)
Stopień sprężania 8:1 do 14:1 (zmienny bezstopniowo)
Moc maksymalna 268 KM (200 kW)/5600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm/4400 obr./min
Liczba zaworów 16
Zasilanie Wtrysk bezpośredni i wielopunktowy, pośredni (zmienny)
Przeniesienie napędu XTRONIC przekładnia bezstopniowa z trybem zmiany manualnej, predefiniowanej
Osiągi
0-100 km/h 6,3 s (AWD) / 6,7 s (FWD)
Prędkość maksymalna 230 km/h
Wymiary (mm)
Długość 4693
Wysokość 1679
Szerokość bez lusterek 1903
Rozstaw osi 2800
Prześwit 218

źródło: infinitipress.eu