GeForce GT 1030 to karta już wszystkim szerzej znana. Mi do testów trafiła się propozycja marki Inno3D, model w pełni pasywny.

Specyfikacja

Testowana karta posiada 384 rdzenie CUDA, zegar na poziomie 1227 MHz w trybie podstawowym oraz 1468 Mhz w trybie boost. Na pokładzie mamy również 2GB pamięci GDDR5. Karta ma wymiary 167 mm x 55 mm a zasilana jest tylko i wyłącznie z szyny PCI – nie wymaga żadnych dodatkowych podłączeń do prądu. Posiada ona zaledwie dwa wyjścia wideo tj. DVI-D oraz HDMI 2.0b. Dokładne dane techniczne znajdziecie na stronie producenta.

Platforma testowa

Wszystkie testy wykonałem na poniższej konfiguracji:

 

Procesor AMD Ryzen 5 1500X 4×3,5GHz
Płyta główna Gigabyte GA-AB350-Gaming
RAM HyperX Predator DDR4 2x4GB 3000MHz CL15
HDD Toshiba P300
Zasilacz SilentiumPC 550W Supremo M2 Gold

Testy w grach

W przypadku karty z domysłu nastawionej na nikłe wyniki i słabą wydajność uznałem że pokaże Wam wyniki osiągnięte tylko w 4 grach. Wszystkie gry działały w rozdzielczości FullHD 1920 na 1080 pikseli.

 

Rise of the Tomb Raider

Tutaj zdecydowałem się na wykorzystanie wbudowanego w grę benchmarka i wyniki prezentują się następująco. Na ustawieniach najwyższych grać się nie da. Średni FPS na poziomie 12 nie pozostawia złudzeń.

1/6

Schodzimy więc na ustawienia średnie i zaczyna się coś dziać, dobrnęliśmy do wydajności konsolowej i gra trzyma przez większość czasu granice 30 klatek. Można działać.

1/6

Na ustawieniach najniższych komfort rozgrywki znacząco się poprawia, średnio 40 FPS przy czym wynik nigdy nie spada poniżej 30.

1/6

Wiedźmin 3

Nie ma co się czarować, nie pogramy. Na najniższych możliwych ustawieniach graficznych bez przerwy zahaczymy o granice 30 klatek. Niestety, przy jakichkolwiek większych ruchach widzimy mocne spadki w płynności co negatywnie wpływa na komfort.

1/3

Z czystej ciekawości podniosłem ustawienia do najwyższych i bez zdziwienia, produkcja jest nie grywalna.

1/3

No dobrze, wiemy już że karta średnio sprawdza się przy wymagających produkcjach. Jak poradzi sobie z popularniejszymi i mniej wymagającymi tytułami?

 

League of Legends

Tutaj notujemy bardzo piękne wyniki. 150 klatek na sekundę nie jest niczym nadzwyczajnym. Wynik nie schodzi poniżej 120 przy większym zagęszczeniu akcji.

Counter Strike: Global Offensive

Tak samo w najpopularniejszej e-sportowej produkcji, między 90 a 130 klatek to standard. Rozgrywka jest płynna

1/3

Benchmarki

Poniżej prezentuje wyniki jakie karta osiągnęła w popularnych benchmarkach. 1180 punktów.

Temperatury

W spoczynku karta osiąga jakieś 35 stopni Celsjusza. Po 10 minutowym obciążeniu PowerMAX’em, HWMonitor zanotował temperatury rzędu 83 stopni.

 

Poniżej galeria produktu wykonana na potrzeby tego testu.

1/5

Sprzęt do testów dostarczył producent.

Ocena
6.0

Zalety

  • Kompletnie pasywne chłodzenie
  • Brak dodatkowego zasilania

Wady

  • Nikła wydajność
Wydajność
4
Kultura pracy
10
Temperatury
7

Podsumowanie

Testowana przeze mnie GT1030 zdecydowanie nie jest kartą dedykowaną dla zaawansowanych graczy. Z drugiej strony jeśli twoje zainteresowanie grami kończy się na Counter Strike’u czy LoLu to jesteś w stanie działać. Karta ta obecnie na Ceneo kosztuje jakieś 450 zł co jest kwotą wysoką, biorąc pod uwagę że jeszcze nie tak dawno temu karty z rodziny 1030 mogliśmy nabyć za około 300 zł. Przy obecnej cenie uważam że jest to produkt średnio opłacalny. Jeśli jednak jesteście w stanie znaleźć ofertę (np. na Allegro) o 100 zł niższa, wtedy warto zastanowić się w co tak naprawdę gramy i do czego karta będzie wykorzystywana. Szkoda dopłacać jeśli nie konsumujemy bardziej wymagających sprzętowo produkcji.